حوزه خاستگاه نظام اسلامی است/ تأکید بر تعامل هرچه بیشتر میان حوزه، دولت و نظام93/12/08

http://bushehri.net/images/busshehri/11/120/IMG152441217%204.jpgمدیر حوزه‎های علمیه کشور با تأکید بر تعامل هرچه بیشتر میان حوزه، دولت و نظام فرمودند: حوزه‌ می‌تواند پاسخ‌گوی نیازهای فکری و نظری نظام بوده و به عنوان عقبه سنگین اندیشه‎ای، از نظام اسلامی پشتیبانی و حمایت کند.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» دیشب در دیدار رئیس جمهور با علما، فضلا و طلاب که در مدرسه فیضیه برگزار شد، ضمن خیر مقدم به  حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این اجتماع بزرگ اظهار داشتند: امشب می‎تواند نقطه عطفی در تاریخ پر افتخار حوزه باشد؛ چرا که فرزندی از حوزه بعد از سالیانی این بار به عنوان کسوت خدمتگزار به شهر مقدس قم آمده است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) خاطرنشان ساختند: حضرت در این روایت فرموده است؛ خاک قم مقدس است و اهل قم از ما اهل بیت(ع) هستند و ما از آنانیم.

ایشان با اشاره به ظرفیت امروز حوزه علمیه قم تصریح کردند: بیش از 80 هزار محصل، محقق و مدرس در حوزه علمیه قم حضور داشته و بیش از 3 هزار استاد در موضوعات فقه، اصول، فلسفه، تاریخ، تفسیر و ... مشغول فعالیت می‌باشند.

معاون جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم با بیان این مطلب که حوزه علمیه قم بیش از 150 مرکز تحقیقاتی و پژوهشی دارد، فرمودند: امروز 122 مجله علمی، تخصصی، ترویجی و پژوهشی به قلم حوزویان در حال انتشار است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه طلاب در بیش از ده‌ها مدرسه علمیه در حال تحصیل علوم دینی هستند، اظهار داشتند: 25 مرکز رشته‎های تخصصی، 19 انجمن علمی با عضویت 2500 صاحب نظر حوزوی و مراکز متعدد و مرکز پاسخ گویی به سوالات و شبهات از ظرفیت‎های بزرگ حوزه علمیه قم می‌باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به این که حوزه علمیه قم میزبان طلاب غیر ایرانی بیش از 100 کشور است، ابراز داشتند: حضور خواهران طلبه بسیار برجسته بوده و در عرصه‎های گوناگون نسبت به کارهای فرهنگی به زیبایی نقش ایفا می‎کنند.

نماينده مردم شريف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان ساختند: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه مسئولیت سترگ رسیدگی به مشکلات معیشتی طلاب را داشته که مایه دلگرمی آنان برای ادامه تحصیل علوم دینی می‌باشد.

عضو خبرگان رهبری با بیان این مطلب که حوزه خاستگاه نظام اسلامی است، بیان داشتند: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود فرمودند، جمهوری اسلامی و نظام، مولود حوزه‌ است.

امام جمعه قم با تأکید بر تعامل هرچه بیشتر  میان حوزه، دولت و نظام تصریح کردند: حوزه‌های علمیه می‌توانند پاسخگوی نیازهای فکری و نظری نظام بوده و به عنوان عقبه سنگین اندیشه‎ای، از نظام اسلامی پشتیبانی و حمایت کنند.

معاون جامعه مدرسین با اشاره به اینکه حوزه در بعد بین المللی و دیپلماسی نقش آفرین است؛ بیان داشتند: حضور در ابعاد مختلف تبلیغی، فرهنگی، مساجد، دانشگاه‌ها، قوه قضائیه و سایر مراکز، حوزه را در کنار نظام اسلامی قرار داده است.

Please publish modules in offcanvas position.