حوزه در کنار نظام اسلامی ایستاده است95/02/31

http://bushehri.net/images/20/1/454214/5858/23/34/34/IMG14510430.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» پیش از ظهر دیروز در هجدهمین اجلاسیه اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم، که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد بیان داشتند: ما به حوزه ای اعتقاد نداریم که نسبت به نظام اسلامی بی تفاوت باشد؛ ما معتقد به حوزه منتقد از روی خیرخواهی هستیم؛ در واقع به دنبال حوزه ای هستیم که در کنار نظام ایستاده است ولی انتقادات خود را نیز همیشه مطرح می کند.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کردند: حوزه های علمیه نباید هضم بشود تا بتواند هدایت گری خود را داشته باشد؛ حوزه باید هدایت گر سیاسی باشد، زیرا این حوزه، حوزه ای خواهد بود که استقلال خود را حفظ کند یعنی این حوزه باید همیشه «لا» و «نعم» داشته باشد.

ایشان افزودند: حوزه علم محور، اخلاق محور و تکلیف محور، همان حوزه ای است که رهبری و مراجع عظام به دنبال آن هستند؛ اساتید حوزه باید در مباحث خود در زمینه ارتقای علمی و اخلاقی تلاش کنند و شاگردان را به بهترین شکل هدایت کنند.

مدیر حوزه های علمیه کشور تصریح کردند: اساتید در اظهار نظرهای خود به گونه ای اظهار نظر کنند که چهره بدی از حوزه در ذهن مردم شکل نگیرد و اگر مشکلی وجود دارد باید در کنار مزایا بیان شود و کاستی ها با داشته ها و مزایا بیان شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کردند: در زمینه اخلاقی، از ماه های گذشته هیئتی را ایجاد کردیم که آسیب شناسی اخلاقی در حوزه انجام شود؛ به همین خاطر مقرر شد که درسنامه ای تنظیم شود که از اول سال آینده این مطالب را با آیات و روایات اخلاقی و تهذیبی و روحانی به اساتید داده می شود که این مباحث هر روز در ابتدا یا آخر درس بیان شود.

استاد سطوح عالي حوزه علميه قم بیان کردند: حوزه مورد انتظار رهبری و مراجع، حوزه علمیه جامع است؛ سایر علوم نباید میهمان فقه و اصول باشند؛ حوزه علمیه ما نیازمند توسعه علوم کلام و تفسیر و... است؛ خوشبختانه امروز جلسات کلامی و تفسیری متعددی در حوزه ایجاد شده است که همگی نشان از بالندگی حوزه دارد.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کردند: دشمنان به حدی در دانشگاه های ما شبهه پراکنده اند که دانشجویان ما را تحت تاثیر قرارداده اند و وظیفه طلاب این است که به این شبهات پاسخ دهند.

ایشان افزودند: حوزه مورد انتظار، حوزه ای است که به امور مسلمانان اهتمام دارد؛ حوزه مورد انتظار، حوزه ای است که به گفتمان انقلابی و دغدغه‎مند امام و رهبری معتقد است؛ اگر بیانات کوبنده مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی نبود و بیانات سایر مراجع در کنار رهبری نبود این نظام شکل نمی گرفت.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کردند: حوزه مورد انتظار حوزه مردمی است که در غم و شادی آنها شریک است؛ حوزه مورد انتظار حوزه ای است که در مقابل هجمه های دشمنان دغدغه دارد و نسبت به این مسایل دغدغه بی تفاوت نیست.

Please publish modules in offcanvas position.