حوزه سرمایه خود را برای انقلاب فدا می کند94/06/14

http://bushehri.net/images/ICON/1/zaman2%2020.jpgمدیر حوزه های علمیه کشور فرمودند: حوزه علمیه بار سنگین انقلاب را به دست گرفته است و سرمایه خود را برای انقلاب فدا می کند.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» مدیر حوزه‎‌های علمیه سراسر کشور امروز (14شهریور) در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه های علمیه فارس و آئین افتتاحیه سال تحصیلی حوزه های علمیه در سال تحصیلی 94 – 95، ظرفیت ها و زمینه های حوزه های علمیه را در سطح بالایی دانستند و بیان داشتند: در ابتدای تأسیس حوزه های علمیه تعداد طلبه ها صدها نفر بود که امروز در قم با احتساب مراجع و علما این تعداد 85 هزار نفر است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان بوشهر با یادآوری این مطلب که حوزه های علمیه، زمینه و سرمایه بزرگی برای گام های بلند و حرکت های ارزشمند در اختیار دارد، اظهار داشتند: متأسفانه برخی ها کار ارزشمند حوزه ها را نادیده می‎گیرند و گاهی اگر اشکالی از یک طلبه گرفته می شود آنچنان بزرگ نمایی می شود که اصلا منصفانه نیست.

آیت الله حسینی بوشهری با تأکید بر اینکه 800 نفر امام جمعه در سراسر کشور است، اظهار داشتند: حوزه علمیه بار سنگین انقلاب را به دست گرفته است و سرمایه خود را برای انقلاب فدا می‎کند.

امام جمعه قم با یادآوری این مطلب که از خودتان بپرسید روحانیت چقدر شهید داده که انقلاب به ثمر نشسته است، افزودند: امروز قدم های بزرگی که برای تبلیغ انجام شده است و علمایی به زبان های مختلف مسلط هستند و در آینده نزدیک مخاطبین خود را در سراسر دنیا از معارف اسلامی سیراب می کنند.

ایشان با تأکید بر اینکه امروز قلم های طلبه ما باید از تمام لحظات در اختیار، استفاده کنند، اضافه کردند: امروز تعداد مساجدی که روحانی ندارند زیادند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه آشنایی با زبان عربی جدی گرفته شده و تا 10 سال آینده طلبه های ما به حداقل یک یا 2 زبان زنده دنیا مسلط خواهند شد، افزودند: امروز 28 رشته تخصصی در حوزه های علمیه تدریس می شود.

ایشان افزودند: اینکه هر مسئولی می آید کار گذشته را زیر سئوال می برد این دینی و اخلاقی نیست باید اگر هنری هست کارهای گذشته را تکمیل کنیم.

Please publish modules in offcanvas position.