حوزه‎های علمیه باید امثال آیت الله جباری را تربیت کند93/07/18

http://www.bushehri.net/images/busshehri/zaman%2014.jpegحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم  در مراسم اربعین آیت الله جباری با اشاره به اینکه مرحوم آیت الله جباری خادم خانواده شهدا و رزمندگان اسلام بود، تصریح کردند: وی در دوران‎های مختلف نشان داد، اهل خدمت گذاری به مردم است و به همین دلیل حضور پرشکوهی از سوی مردم در مراسم تشییع وی صورت گرفت.

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه اگر عشق مردم به عالم بیشتر می شود به دلیل تکریم و قدرشناسی از خدمت گذاران راستین آن ها است، بیان داشتند: باید مردم را تکریم و احترام کرد، چرا که همواره در تشییع علما حضور پرشوری دارند.  

آیت الله حسینی بوشهری ساده زیستی آیت الله جباری را از دیگر ویژگی‎های ایشان توصیف کردند و فرمودند: مردم به ساده زیستی علما علاقه دارند و این مسئله در جذب عموم تأثیر دارد.

ایشان با تأکید بر اینکه حوزه‎های علمیه باید امثال آیت الله جباری را تربیت کند، ابراز داشتند: در برهه‎ای از دفاع مقدس با کاهش نیرو مواجه می‎شویم و آیت الله جباری با حضور در میدان، مردم و رزمندگان را ترغیب و تشویق به حضور در جبهه‎های حق علیه باطل می‎کند.

معاون جامعه مدرسین با بیان اینکه شخصیت‎های امثال آیت الله جباری قضاوت مردم برایشان اهمیتی ندارد و خدا را همواره در زندگی می‎بینند، افزودند: آگاهی و بصیرت در حالت‎های مختلف ایشان وجود داشت و به امام و رهبری عشق می‎ورزید و دشمن شناس بود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه برخی افراد می‎گویند تسلیم خدا هستیم، اما وقتی پای منافع مادی و شخصیتی مطرح می‎شود حاضر نیستند با خداوند معامله کنند، ابراز داشتند: برخی نیز خواسته خداوند را بر خواسته خود مقدم می‎دارند، اما بعضی افراد مخلص نیز تسلیم محض ذات اقدس الهی  هستند.

ایشان با بیان اینکه آیت الله جباری با شکل گیری نهضت انقلاب اسلامی به صف مجاهدان پیوست و علیه رژیم پهلوی مبارزه کرد، بیان کردند: این عالم ربانی همچنین سخنرانی‎های مختلفی در راستای روشنگری علیه حکومت پهلوی در نقاط مختلف کشور ایراد کرده است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه جامعه از پرتوی علم آیت الله جباری استفاده کرده‎اند، تصریح کردند: این عالم ربانی حضور چشمگیری در دوران دفاع مقدس داشت و بخش قابل توجهی از رزمندگان در وصیت نامه‎های خود وصیت می‎کردند نماز بر پیکر ما را آیت الله جباری اقامه کند.

ایشان خاطرنشان کردند: آیت الله سید صابر جباری همواره مورد احترام مردم قرار داشت و علاقه خاصی به اهل بیت(ع) داشت و در ایام شهادت ائمه معصومین(ع) به هماهنگی حضور دسته‎های عزاداری در مساجد می‎پرداخت.

Please publish modules in offcanvas position.