حوزه‎های علمیه در عصر غیبت جانشین پیامبر و اهل بیت هستند 93/07/27

http://www.bushehri.net/images/20/1/454214/alghadir.jpgحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته»، فرمودند: حوزه‎های علمیه در عصر غیبت جانشین پیامبر و اهل بیت (ع) هستند.

 مدیر حوزه‎های علمیه کشور، شامگاه شنبه، بیست و ششم مهر ماه، در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید مدرسه علمیه الغدیر، اظهارداشتند: حوزه علمیه مدافع مکتب اهل بیت (ع) است.

ایشان در ادامه با بیان این که تاکنون شیعه اهل بیت(ع) تا این اندازه از نظر سخت افزاری و نرم افزاری قدرتمند نبوده است، ابرازداشتند: به برکت انقلاب اسلامی جامعه شیعه از هر زمانی مقتدرتر است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که نباید از دشمنان اسلام و اهل بیت (ع) غافل شد، فرمودند: به همان اندازه که تشیع از نظر کمی و کیفی پیشرفت کرده هجمه‎های تبلیغی دشمنان اسلام و مکتب اهل بیت (ع) نیز افزایش یافته است.

ایشان در ادامه با اشاره به این که باید طلبه‎هایی تربیت کنیم که آگاه به علم روز باشند، ابرازداشتند: حوزه‎های علمیه در عصر غیبت جانشین پیامبر و اهل بیت (ع) هستند.

مدیر حوزه‎های علمیه کشور به روایتی از امام صادق (ع) اشاره کردند و افزودند: کسانی که به تحصیل علوم دینی می‎پردازند از دو دسته تشکیل می‎شوند.

آیت الله حسینی بوشهری دسته نخست را کسانی دانستند که با سخن دیگران می‎آیند و با کوچک‎ترین شبهه‎ای از میدان دین خارج می‎شوند، اظهارداشتند: دسته دوم کسانی هستند که پای دین داری می‎مانند و از مکتب اهل بیت (ع) دفاع می‎کنند.

ایشان در پایان طلاب را احیاگر مکتب اهل بیت (ع) دانستند و افزودند: روحانیان و طلاب هستند که فقه، تفسیر و تاریخ اهل بیت (ع) را تبلیغ می‎کنند.

Please publish modules in offcanvas position.