حکم مدیر حوزه‎های علمیه کشور به نمایندگان ولی فقیه در گیلان و بوشهر93/12/13

http://bushehri.net/images/busshehri/10/5855/IMG12154899.jpgمدیر حوزه‎های علمیه کشور حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» در احکام جداگانه‎ای، نمایندگان ولی فقیه در استان‎های گیلان و بوشهر را در سمت ریاست شوراهای استانی حوزه، ابقاء کردند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، با صدور احکام جداگانه‎ای، امام جمعه رشت، آیت الله قربانی و امام جمعه بوشهر، آیت الله صفایی بوشهری را به مدت سه سال، به ترتیب در سمت ریاست شورای حوزه علمیه گیلان و شورای حوزه علمیه استان بوشهر ابقاء کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در این احکام، خطاب به نمایندگان ولی فقیه در استان‎های گیلان و بوشهر آورده‎اند: امیدوارم براساس مقررات و شرح وظایف شورای حوزه استان، در راستای اهداف سلف صالح و مصالح عالیه حوزه، نسبت به رشد و گسترش فرهنگ غنی تشیع اقدام نموده و زمینه رضایت حضرت ولی‌ عصر‌(عج)  را فراهم نمایید.

آیت الله حسینی بوشهری همچنین در احکام دیگری، حجج اسلام والمسلمین قاسم علی پور و محمد باقر عبدوس را به مدت سه سال به عنوان اعضای شوراهای حوزه‎های علمیه استان‎های گیلان و سمنان منصوب کردند.

برپایه این گزارش، نظارت بر عملکرد مدیریت حوزه استان، بررسی و تصویب پیشنهادات مدیر حوزه استان در خصوص خط مشی‌های داخلی براساس ویژگی‌ها و ضرورت‌های استانی در چارچوب مصوبات شورای عالی حوزه‌های علمیه و نیز سیاست‌گذاری نحوه و میزان ارتباط حوزه علمیه استانی از جمله وظایف و مأموریت‎های رؤسا و اعضای شوراهای استانی حوزه می‎باشد.

تلاش برای جلب مشارکت‌ها در امور حوزه‌های علمیه استان و مراکز حوزوی در چارچوب سیاست‌های کلان و مصوبات شورای عالی حوزه‌ و تأیید معاونان پیشنهادی مدیر حوزه استان به منظور ارجاع به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه جهت تأیید نهایی، بخش دیگری از وظایف این شوراها محسوب می‌شود.

همچنین، بررسی و تأیید گزارش سالانه عملکرد مدیریت حوزه استان و ارائه آن به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه از دیگر ماموریت‌های ابلاغی به رؤسا و اعضای شوراهای استانی حوزه به شمار می‌رود.

Please publish modules in offcanvas position.