خام فروشی نفت مناسب اقتصاد مقاومتی نیست/ اقتصاد مقاومتی مسئله‌ای دینی و اسلامی است93/12/25

http://www.bushehri.net/images/busshehri/zaman%2027.jpegمدیر حوزه‎های علمیه کشور با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی مسئله‎ای دینی و اسلامی است فرمودند: اقتصاد ما اقتصاد نفتی و دولتی است که در این اقتصاد تکیه به مردم کم شده در عوض خام فروشی نفت، محور اقتصادی شده و این اصلاً مناسب کشور ما نیست.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»، عصر دیروز در دیدار اعضای مرکز راهبری مطالعات اسلامی اقتصاد مقاومتی با آیت الله العظمی مکارم شیرازی اظهار داشتند: ایجاد این مرکز عمل به منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و تأکید مراجع عظام در این حوزه بود.

ایشان افزودند: این مجموعه به همت فضلا و علمای حوزه علمیه راه اندازی شده است؛ زیرا اقتصاد مقاومتی مسئله‌ای دینی و اسلامی است که باید مبانی آن در چنین جمع‎هایی به جامعه ارائه شود.

مدیر حوزه‎های علمیه کشور تصریح کردند: با توجه به تأکیدات و منویات رهبری معظم و مراجع عظام در سراسر کشور تعدادی از اساتید حوزه در این عرصه ورود کرده و مرکز راهبری مطالعات اسلامی اقتصاد مقاومتی را ایجاد کرد.

آیت الله حسینی بوشهری با ذکر این مطلب که اقتصاد مقاومتی برنامه‌ای است که بخش عظیمی از نظام در جهت بهبودی و تحقق آن حرکت می‌کنند، اظهارکردند: هر چه در این زمینه اقدامات بهتری صورت گیرد انقلاب و آموزه‌های انقلاب اسلامی تثبیت می‌شود و این مساله امری کاملا جدی است.

مدیر حوزه‎های علمیه کشور خاطرنشان کردند: فرهنگ، بخش بسیار مهمی از اقتصاد مقاومتی است؛ در راستای بررسی علمی اقتصاد مقاومتی دو مجموعه تشکیل شده که یکی برنامه‌هایی را طراحی می‌کند و مطالعات عمیقی تحت عنوان برنامه راهبری مطالعات اسلامی اقتصاد مقاومتی را  انجام می‌دهد و مرکز دیگر نیز مباحث فرهنگی را پیگیری می‎کند.

Please publish modules in offcanvas position.