خبرنگاران در جایگاه پیام رسان امین نقش آفرینی کنند93/05/19

http://www.bushehri.net/images/01/3/1007318_412.pngمدیرحوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه خبرنگاران رسالت سنگینی دارند، تصریح کردند: خبرنگاران در جایگاه پیام رسان امین نقش آفرینی کنند تا جامعه از خبرهای آنها در راستای سبک زندگی اسلامی و دینی بهره مند شوند.

حضرت آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» با گرامیداشت سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار، اظهار داشتند: حرفه خبرنگاری و اطلاع رسانی رسالت سترگ و سنگینی است.

ایشان در ادامه به تبیین شاخصه های خبرنگاری پرداختند و فرمودند: نخستین نکته ای که در مساله اطلاع رسانی اهتمام دارد، توجه به موضوع امانت داری است و خبرنگارانی که پیام و خبری را منتقل می کنند باید امانت داران خوبی باشند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، انتقال سریع اخبار را دومین شاخصه مطلوب خبرنگاری عنوان کردند و ابراز داشتند: در دنیایی که تبدیل به دهکده اطلاعات شده است، سرعت خبررسانی امر پسندیده و مطلوبی است و متناسب با محتوا بهتر است اخبار با سرعت منتقل شوند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه امروز در زمینه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جایگاه انتقال خبر نقش آفرین، تاثیرگذار و مهم است، تصریح کردند: هرقدر سرعت پیام رسانی بیشتر و به هنگام باشد، نقش مثبت خود را دارد؛ بنابراین اصحاب رسانه در جامعه دینی و فرهنگی زندگی می کنند به مسئله تسریع انتقال اخبار توجه ویژه داشته باشند.

ایشان، سومین شاخصه خبرنگاری را دقت در انتقال اخبار دانستند و افزودند: گاهی ممکن است گوینده ای سخنی گفته باشد و خبرنگار مفهوم دیگری را برداشت کرده باشد و این مسئله مشکلاتی را به همراه خواهد داشت، چرا که موجب ارسال تکذیبیه می‌شود، اما ممکن است به دلایلی مخاطبان متن تکذیبیه را مطالعه نکرده باشند که آثار زیان باری دارد.

Please publish modules in offcanvas position.