خداگریزی موجب می‌شود تا انسان اسیر شهوات شیطانی شود93/08/16

http://hosseiniboshehri.ir/images/namazjome/10/18d022b0bfca904b82821ae4313ef9da.jpgحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم فرمودند: خداگریزی یكی از موضوعاتی است كه به عنوان مرزشكنی‌ها توسط انسان‌ها دنبال می‌شود.

ایشان بیان داشتند: خداگریزی موجب می‌شود تا انسان خود را فراموش كرده و اسیر شهوات شیطانی شود و به نوعی بنده شیطان گردد.

امام جمعه قم تصریح كردند: كسی كه خدا را فراموش كند همانند فردی است كه از آسمان به زمین سقوط كرده و هیچ جایگاهی نخواهد داشت و این افراد طبق فرموده حضرت علی (ع) در نهج البلاغه افرادی هستند كه هر روز به یك سمتی رفته و هیچ هدفی ندارند.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود به عزاداری سالار شهیدان اشاره كردند و ضمن قدردانی از مردم جهت برگزاری مراسمات عزاداری فرمودند: البته تهدیدات گسترده‌ای توسط دشمنان وجود داشته اما با همه وجود مردم به صحنه آمده و به عزاداری پرداختند.

ایشان بیان داشتند: البته این تهدیدات از همان عصر عاشورا بوده است اما امسال حجم تهدیدات گسترده‌تر بود اما شاهد بودیم كه سیل جمعیت عزاداران هر روز بیشتر می‌شود.

امام جمعه قم فرمودند: امسال شاهد بودیم كه سیل جمعیت عزاداران در سراسر كشور با وجود همه تهدیدات به عرصه آمدند و شور حسینی به پا كردند كه این شور و شعور و ارادت ستودنی است.

آیت‌الله حسینی بوشهری به فلسفه ماندگاری عاشورا اشاره كردند و فرمودند: عوامل مختلفی برای ‏این مسئله بیان شده که یکی از مهمترین آنها، اراده الهی بر جاودانگی حادثه کربلاست كه كسی نمی‌تواند آن را انكار كند و از اهمیت بسیاری برخوردار است.

ایشان  فرمودند: همه ما بر این باور هستیم كه معصومین(ع) نورالله هستند و خدای متعال نیز همواره نور آنها را حفظ می‌كند.

Please publish modules in offcanvas position.