خصائل بهترین بندگان خدا در کلام علی بن موسی الرضا(ع)93/05/16

http://www.bushehri.net/images/120.jpgمدیر حوزه های علمیه سراسر کشور حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» طی سخنانی با اشاره به روایتی از  امام علی بن موسی الرضا(ع)فرمودند: بهترین بندگان کسی است که پنج خصلت در او وجود داشته باشد، ایشان تصریح کردند: شادمانی و شکر خداوند متعال پس از انجام عمل خیر و کار خوب، استغفار و اظهار پشیمانی در هنگامی که کار ناشایست انجام داد، قدر دانی نعمت و شکر آن، صبر و شکیبایی در برابر مشکلات و مصائب و در پایان کسی حق او پایمال شده اما کینه توزی نمی کند، به دنبال انتقام گرفتن نیست و می بخشد.

آیت الله حسینی بوشهری افزودند: برای هر کدام از خصلت های فوق به صورت جداگانه روایات و احادیث متعددی وجود دارد؛ در مورد اظهار پشیمانی از گناه امیرالمومنین(ع) می فرماید:” انسانی که مرتکب گناه شده و بعد از آن دچار عذاب وجدان و پشیمانی می گردد، همین ندامت اگر حقیقی باشد موجب می شود او به بهشت برود”.

خداوند هر بنده ای را دوست بدارد او را در بلا غوطه ور می کند / طمع کرامت انسانی را از بین می برد

آیت الله حسینی بوشهری اذعان داشتند: از سید الشهداء(ع) روایت داریم خداوند متعال هر بنده ای را دوست بدارد او را در بلا غوطه ور می کند، در روایات دیگر و آیات قرآن هم داریم که انسان به وسیله مصیبت و بلاء امتحان می شود و مورد آزمایش قرار می گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روایتی از امام زین العابدین (ع)، اظهار داشتند: یکی دیگر از نکاتی که در روایات اهل بیت(ع) مورد سفارش و تاکید است قطع طمع و چشم پوشی از داشته ها و امکانات مردم است.

ایشان خاطرنشان کردند: دلیل توجه اهل بیت(ع) به عدم چشم داشت به امکانات و داشته های مردم کرامت انسانی است، کسی که چشم به مال دیگری بدوزد تبعات سنگینی برای کرامتش دارد.

Please publish modules in offcanvas position.