خلاصه خطبه های نماز جمعه قم مورخ 93/09/07 به امامت حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته»

امام جمعه قم فرمودند: مقام معظم رهبری همان گونه که اعلام کردند با اصل مذاکرات هسته‌ای و تمدید آن مخالف نیستند.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و خطیب جمعه قم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره بسیج و حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اشاره کردند و فرمودند: رهبری بزرگوار درباره بسیج مستضعفین و مسئله هسته‌ای تعابیر بسیار مهمی دارند. ایشان درباره بسیج می‌گویند هر کس با احساس مسئولیت در حال فعالیت باشد، باید بسیجی باشد و این تفکر بسیجی مایه شکست ناپذیری جمهوری اسلامی است.

به گفته امام جمعه قم مردم ایران که اکثریت قاطع آنها بسیجی هستند، موجب حفظ نظام جمهوری اسلامی هستند.

ایشان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که ما با تمدید مذاکرات مخالف نیستیم کماکان که با اصل آن مخالف نیستیم. ایشان از مذاکره کنندگانمان تمجید کردند و فرمودند این مذاکرات اگر به نتیجه نرسد، بزرگ‌ترین ضررکننده خود آمریکاست.

معاون جامعه مدرسین تاکید کردند: آمریکا می‌گوید باید اعتماد جامعه جهانی جلب شود، انگار بقیه کشور‌ها جامعه جهانی نیستند و اعتماد آمریکا فقط باید جلب شود

خطیب جمعه قم با اشاره به فرارسیدن ماه صفر، اظهار کردند: در روز اول ماه صفر کاروان اهل بیت(ع) وارد شام شده و محنت‌ها و مصیبت‌ها بر ایشان نازل شده و بنا بر نقلی، حضرت رقیه(س) در روز اول ماه صفر به شهادت رسیده است.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته»  روایتی از امام سجاد(ع) بیان کردند که آن امام، شام را جایی ذکر کردند که سخت‌ترین شرایط بر کاروان اهل بیت(ع) گذشته است.

امام جمعه قم تصریح کردند: روز هفتم صفر بنا بر نقل مشهور علما، روز شهادت امام حسن مجتبی(ع) است. سال گذشته از تریبون نماز جمعه اعلام کردیم که تکلیف این روز باید مشخص شود. مناسب نیست بازار قم و دروس حوزه‌های علمیه به عنوان شهادت ایشان تعطیل باشد ولی صداوسیما به مناسبت میلاد، برنامه‌های شاد پخش می‌کند.

ایشان با اشاره به فرارسیدن هفتم آذرماه روز نیروی دریایی، فرمودند: نیروی دریایی ما انصافا در طول دوران دفاع مقدس، پیروزی‌ها و دستاوردهای زیادی کسب کرد و رشادت خود را به حد اعلی رساند و نامش در میان نیروهای دریایی جهان با افتخار ثبت شد.

معاون جامعه مدرسین فرمودند: امروز هم نیروی دریایی جمهوری اسلامی متعلق به خلیج فارس یا دریای عمان نیست بلکه باب المندب را پشت سر گذاشته و در همه آزادراه‌های بین‌المللی که تامین کننده منافع جمهوری اسلامی است حضوری موفق دارد.

ایشان به هشتم آذر، روز همبستگی با مردم مظلوم فلسطین اشاره کردند و افزودند: کمتر ملتی همانند ملت جمهوری اسلامی ایران اینقدر با فلسطین همراه بوده و امروز هم آزادی فلسطین را فریاد می‌زنیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری درباره فرارسیدن سالروز شهادت شهید مدرس و روز مجلس شورای اسلامی اظهار کردند: آیت‌الله مدرس، این عالم مجاهد باید برای علما و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان الگو مطرح باشد.

ایشان با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی بار سنگینی را به دوش می‌کشد، فرمودند: ما نیاز به ده‌ها و صد‌ها مدرس داریم و من از تیزبینی نمایندگان مجلس در عرصه‌های مختلف تشکر می‌کنم.

آیت الله حسینی بوشهری به برگزاری کنگره جهانی جریان‌های تکفیری و افراطی از دیدگاه علمای اسلام اشاره کردند و افزودند: این کنگره با ابتکار دو تن از مراجع بزرگ عالم تشیع آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی و آیت‌الله العظمی سبحانی با هدف شناساندن ماهیت واقعی جریان تکفیری و اجماع علمای مسلمان علیه این گونه جریان‌ها برگزار شد که علما و بزرگان جهان اسلام در آن اعلام کردند صحنه‌‌گردان جریان تکفیری در کشورهای عراق، سوریه و... اسرائیل و آمریکا و متحدانشان هستند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کردند: امروز سلاح‌های پیشرفته‌ای که در اختیار گروه‌های تکفیری قرار دارد سلاح‌های آمریکایی و اسرائیلی است و مقام معظم رهبری در افشاگری بزرگ خود علیه این گروه‌‌ها فرمودند که آمریکا در قالب ائتلاف ضد داعش در پنج نوبت مقدار ۳۰ تن سلاح و تجهیزات و امکانات مورد نیاز تکفیری‌ها را برای آنان ارسال کرد.

این عضو خبرگان رهبری جلوگیری از گسترش بیداری اسلامی را یکی از اهداف اصلی ایجاد گروه‌های تکفیری ذکر کردند و یادآور شد: علمای جهان اسلام همه در صف واحد علیه تکفیری‌ها جبهه‌گیری کردند و به دنیا نشان دادند که دین اسلام از این گونه جریان‌های ضد انسانی به دور است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه مسلمانان جهان باید توجه جدی به مسجد الاقصی داشته باشند اظهار کردند: رژیم صهیونیستی برای یهودی کردن بیت المقدس طرحی تصویب کرده بود که با اعتراض مردم و اختلافات داخلی خودشان، به نتیجه نرسید.

امام جمعه قم همچنین به برگزاری انتخابات در بحرین اشاره کردند و افزودند: در روزهای گذشته، انتخابات نمایشی در بحرین برگزار شد و اعلام کردند که ۵۰ و چند درصد از مردم بحرین در این انتخابات شرکت کردند.

ایشان ادامه داد: اینها به دلیل خشمی که داشتند، به خانه شیخ عیسی احمد قاسم حمله کردند. همه علمای بحرین از این حرکت عصبانی شدند و نماز جمعه‌های خود را تعطیل کردند و اعلام کردند که نماز جمعه واحد را پشت سر شیخ عیسی احمد قاسم با شکوه برگزار می‌کنند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور به فرارسیدن سالگرد ارتحال آیات عظام خویی و مرعشی نجفی اشاره کردند و خدمات این عالمان والامقام را ستودند.

خطیب جمعه قم حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته»  با محکوم کردن جنایت صهیونیست ها؛ از مسلمانان خواستند تا به مساله فلسطین اهتمام جدی داشته باشند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری افزودند: کابینه رژیم صهیونیستی برنامه ریزی کرده بود تا با اجرای طرح یهودی کردن قدس، فلسطینی ها تابع مقررات اسراییل باشند ولی با اعتراضاتی که شد و اختلافاتی که در کابینه این رژیم غاصب ایجاد شد،راه به جایی نبردند.

ایشان با گرامیداشت هشتم آذر  روز جهانی همبستگی با ملت مظلوم فلسطین  فرمودند: کمتر ملتی است که این قدر مورد آزار و ویرانی قرار گرفته باشد و امیدواریم روزی برسد که مسجد الاقصی آزاد و ملت فلسطین به خانه و کاشانه خویش بازگردند.

ایشان، با یادآوری اتفاقات اخیر در کشور بحرین فرمودند: در این کشور انتخابات تشریفاتی راه اندازی شد که همه علما آن را تحریم کرده و مردم نیز اعتصاب کردند و در عین حال دولت آن کشور اعلام کرد که بیش از 50 درصد مردم در آن انتخابات شرکت کردند ولی تعداد شرکت کنندگان به این تعداد نمی رسد.

 

Please publish modules in offcanvas position.