خلاصه خطبه های نماز جمعه مورخ95/03/21به امامت حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته»

خطیب جمعه قم حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای شهر برگزار شد، در سخنانی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار داشتند: ماه رمضان ماه مسابقه عبادت خداوند است و خداوند به این مسابقه نگاه می‌کنند و در مقابل ملائکه به بندگان خود افتخار می‌کند.

نماينده مردم شريف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري ابراز داشتند: بر اساس روایات حسنات در این ماه چندین برابر ثبت می‌شود و گناهان در این ماه بخشیده خواهد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور فرمودند: فرصت‌های طلایی در ماه مبارک رمضان وجود دارد و انسان باید از این فرصت برای توبه و انابه استفاده کنند.

ایشان در ادامه با یادآور شدن ماهیت شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار داشتند: این شورا بار سنگینی را در عرصه‌های فرهنگی بر دوش دارد.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشتند: متأسفانه فیلمی تهیه می‌شود و به اکران عمومی درمی‌آید و تهیه‌کنندگان آن پول‌های هنگفتی از این راه به دست می‌آورند درحالی‌که مسئولان می‌بایست نظارت لازم را داشته باشند و چنین نمی‌شود و بعد از مدت‌ها مبادرت به جلوگیری از این فیلم می‌کنند که این امر زیبنده جامعه اسلامی نیست و نباید اجازه داد ولنگاری فرهنگی در جامعه رواج یابد.

آيت الله حسيني بوشهري با اشاره به سالروز تأسیس جهاد سازندگی اظهار داشتند: اگر کشاورزی در ایران رونق یابد استقلال کشور تا حد زیادی تأمین خواهد شد.

امام جمعه قم تصریح کردند: برای کشور به گستردگی ایران زیبنده نیست هر روز گزارش‌های از واردات محصولات کشاورزی را بشنویم.

نماينده مردم شريف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري با اشاره به در پیش بودن سالروز رحلت حضرت خدیجه اظهار داشتند: پیامبر همواره نسبت به حضرت خدیجه احترامی کردند و می‌فرمودند روزی که دیگران به من پشت کردن حضرت خدیجه ثروت خود را در اختیار اسلام گذاشت.

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود سخنرانی رهبر معظم انقلاب در سالگرد ارتحال امام را منشور دیگری برای انقلاب اسلامی دانستند و افزودند: رهبری در این سخنرانی ویژگی‌های امام راحل را به زیبایی ترسیم کردند و تأکید کردند که انقلابی بودند موجب عقب نشینی دشمنان از ما خواهد شد و به هر جا انقلابی عمل کردیم این دشمن بود که عقب نشینی کرده است.

استاد سطوح عالي حوزه علميه قم عنوان کردند: رهبر معظم انقلاب فرمودند هر جا از انقلابی بودن خود عقب نشینی کردیم آن‌ها جلوتر آمده‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به فصاحت سازمان ملل در خط زدن اسم عربستان از لیست ناقضان حقوق بشر و کودکان در جنگ یمن، اظهار داشتند: این‌گونه که مشخص است سازمان ملل تنها برای کشورهای استکباری است و توضیح بان کی مون در خصوص خط زدن اسم عربستان از لیست ناقضان حقوق کودک نیز رسوایی و شرم آور بود.

نماينده مردم شريف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري افزودند: در روزهای قبل سازمان ملل عربستان را در لیست ناقضان حقوق کودکان در جنگ یمن اعلام کرد اما چند روز بعد بان کی مون گفت چون عربستان سازمان ملل را تهدید کرده و گفته که حمایت‌های مالی خود را برای برنامه‌های این نهاد قطع خواهد کرد ما عربستان را از این لیست خارج کردیم.

آیت الله حسینی بوشهری فرمودند: در حمله به برج‌های دوقلو اسنادی علیه عربستان وجود داشت که سعودی‌ها با دادن پول مانع از افشای اسناد شدند.

امام جمعه قم با تاکید براینکه مقابله با تهاجم فرهنگی باید با رویکرد ملی انجام شود فرمودند: می‌توانیم نگاه نمایندگان جدید را از الان مشاهده کنیم اینکه چه تعداد از نمایندگان برای کمیسیون فرهنگی به صف می‌ایستند و مجلسیان چه عزمی برای مقابله با تهاجم دارند.

آيت الله حسيني بوشهري با اشاره به راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی اظهار داشتند: در مبارزه با تهاجم فرهنگی باید مانند تهاجم نظامی جامعه به باور برسد اگر جامعه به تهاجم باور کرد شرایط فرق می‌کند.

امام جمعه قم بر لزوم تشکیل قرارگاه فرهنگی تاکید کردند و افزودند: باید تمام امکانات خود را برای مقابله با تهاجم فرهنگی بسیج کنیم همانند زمان جنگ.

ایشان با اشاره به لزوم برخورد با مروجان فرهنگ بیگانه عنوان کردند: وقتی مروج فرهنگ بیگانه تشویق می‌شوند چگونه می‌توان توقع داشت تهاجم فرهنگی در کشور ریشه‌کن شود. در حال حاضر این افراد شناسایی می‌شوند و نه تنها برخورد نمی‌شود بلکه مسئولان فرهنگی به آن‌ها مدال می‌دهند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور برحساسیت رسانه‌ها تاکید کردند و فرمودند: در زمان دفاع مقدس رسانه‌ ملی مارش می‌زد برای روحیه دادن به مردم و رزمندگان، صدا و سیما آژیر خطر به صدا در می‌آورد تا هشدار دهد، اما آیا واقعا امروز در میان حساسترین برنامه‌ها آژیر خطر تهاجم فرهنگی به صدا در می‌آید؟ رسانه ملی افکار مردم را به سمت چه چیزی هدایت می‌کند.

آیت‌الله حسینی بوشهری ادامه دادند: دشمن در کمین کانون گرم خانواده‌ها است امروز هم باید آژیر خطر به صدا در بیاید تا قربانیان تهاجم فرهگی کم بشود.

ایشان بر لزوم ملی شدن برخورد با تهاجم فرهنگی تاکید کردند و اظهار داشتند: همه مسایل باید حود تهاجم فرهنگی باشد، تهاجم فرهنگی سرمایه های ملی و امکانات و آرمان‌ها و هویت ملی ما را از بین می‌برد.

امام جمعه قم خاطرنشان کردند: ما می‌توانیم نگاه نمایندگان جدید را از الان مشاهده کنیم اینکه چه تعداد از نمایندگان برای کمیسیون فرهنگی به صف می‌ایستند، اینکه مجلسیان چه عزمی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر ترویج فرهنگ دینی افزودند: با آغاز فصل تابستان و خانواده‌ها چه برنامه‌ریزی برای فرزندانشان دارند این مسئله بسیار مهمی است چرا که  اگر ایمان جامعه تقویت شود خدا این جامعه را هدایت و در مسیر صحیح قرار می‌دهد.

 

Please publish modules in offcanvas position.