ملت ایران صحنه انتخابات را به صحنه‌ای حماسی تبدیل کند

http://h-bushehri.ir/images/zamanm/80510040-3659345.jpgآیت‌الله حسینی بوشهری:ملت ایران صحنه انتخابات را به صحنه‌ای حماسی تبدیل کند
مدیر حوزه‌های علمیه اظهار داشت: اینکه رهبر فرزانه انقلاب امسال را به عنوان حماسه سیاسی نامگذاری کردند یعنی انتظاری که ایشان از ملت آگاه و هوشیار ما دارند این است که صحنه انتخابات را به یک صحنه حماسی تبدیل کنند.

 

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در گفتگو با خبرنگار جهان نیوز با اشاره به شرایط کشور گفت: در بخش سیاسی انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم که طبعا از ویژگی ها خاص و مهمی برخوردار است نحوه و میزان حضور مردم در انتخابات می تواند دغدغه های جدی رهبر معظم انقلاب باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: تجربه 34 پس از پیروزی انقلاب نشان می دهد در هر موقعی که کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مورد تهدید دشمنان بوده با حضور هوشمندانه و آگانه مردم در صحنه انقلاب تمام آمال و آرزوهای دشمن از بین رفته است و در نتیجه دشمن وادار به عقب نشینی شده است.

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: اینکه رهبر فرزانه انقلاب امسال را به عنوان حماسه سیاسی نامگذاری کردند یعنی انتظاری که ایشان از ملت آگاه و هوشیار ما دارند این است که صحنه انتخابات را به یک صحنه حماسی تبدیل کنند.

به گفته وی، حضور پرشور و تعداد بالای آرای مردم هم نشانه مقبولیت نظام، هم نشانه مشروعیت نظام و هم نشانه دلبستگی مردم به نظام اسلامی است و در نتیجه نشانه این است که دشمنان ما با همه طراحی ها و برنامه ریزهایی که دارند نمی توانند در مقابل اراده آهنین ملت ما مقاومت کنند و کاری را از پیش ببرند.

مدیر حوزه علمیه قم ادامه داد: بنابراین معنای حماسه سیاسی این است که مردم ما در صحنه مسایل سیاسی که یکی از جلوه های بارز آن حضور در عرصه انتخابات است از خودشان رفتاری نشان دهند که این رفتار هم مایه آرامش خاطر ملت باشد و مایه خوشحالی دوستان انقلاب باشد و هم مایه سرافکندگی دشمنان انقلاب باشد.

وی در ادامه با اشاره به حماسه اقتصادی گفت: از روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی نظام مقدس ما مورد تحریم دشمنان بوده است منتهی در سال های اخیر به تحریم ها شدت بیشتری بخشیدند آن هم با این نگاه که اقتصاد کشور را فلج کنند و مسوولان را وادار عقب نشینی کنند و اراده ملت را در هم بشکنند.

نماینده استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری افزود: آنچه که رهبر معظم انقلاب در این زمینه می فرمایند این است که مردم ما در نحوه مواجه شدن با دشمن در عرصه اقتصادی به گونه ای عمل کنند که دشمن احساس ضعف و سستی در ملت آگاه نکند.

وی با تاکید بر لزوم روی آوردن مسوولان و دست اندرکاران و برنامه ریزان اقتصادی به اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: باید وابستگی مان را به نفت کاهش بدهیم و در عرصه های دیگر بتوانیم به خودکفایی برسیم و این هم با شعار امکان پذیر نیست بلکه در صحنه عمل باید برنامه ریزی بلند مدت و حرکتی حماسی برای مقابله با طراحی های دشمن انجام داد.

این استاد حوزه اضافه کرد: اگر مسوولان و ملت ما چه در عرصه سیاسی و چه در عرصه اقتصادی به گونه ای رفتار کنند که مایه ناامیدی دشمن بشوند در حقیقت توانسته اند به دغدغه رهبر معظم انقلاب پاسخ مثبت بدهند.

به گفته وی، ایده و آرمان رهبری در رابطه با نام گذاری سال های مختلف در حقیقت با اشراف و آگاهی ایشان نسبت به شرایط کشور و شرایط جهانی بوده است.

عضو مجلس خبرگان با اشاره به میزان تحقق شعارهای سالانه و با بیان اینکه بین آنچه که مسوولان باید عمل می کردند و مردم باید گام برمی داشتند با آنچه که مورد نظر رهبری بوده تفاوت وجود دارد، بیان داشت: یک بخش آن به عدم کارآمدی برنامه ریزی ها برمی گردد و البته بخش دیگرش هم مانع تراشی دشمنان ماست یعنی در شرایط عادی نبودیم گرچه باید در شرایط غیر عادی هم باید تلاش مان را مضاعف کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: متاسفانه نگاه و منظر رهبر معظم انقلاب را جدی تلقی نکردیم و اگر شعارهایی که در این سال های اخیر مطرح شد را محقق می کردیم اینها کافی بود برای یک ملت که بتواند کشور را در شرایط بسیار مناسب تری قرار بدهد.

 

Please publish modules in offcanvas position.