موقوفات حوزوی را احیا کنیم

http://h-bushehri.ir/images/8569.jpgمدیر حوزه های علمیه کشور بر لزوم احیای موقوفات حوزوی و تلاش بیشتر روحانیون و طلاب در راستای ترویج فرهنگ وقف تاکید کرد.  

 

آیت الله حسینی بوشهری، در دیدار با مدیران مدارس علمیه قم بر ضرورت احیای موقوفات حوزوی تاکید کرد و ابراز داشت: به صورت جدی به دنبال موقوفات هستیم و باید فرهنگ وقف نیز توسط طلاب و روحانیون در بین مردم ترویج شود.

مدیر حوزه های علمیه به پذیرش جدید حوزه های علمیه اشاره کرد و افزود: جوانان اشتیاق فراوانی برای تحصیل در حوزه و فراگیری معارف اهل بیت(ع) دارند.

امام جمعه قم ادامه داد: باید در جهت گسترش فضای آموزشی حوزه های علمیه تلاش کنیم؛ التبه کارهای خوبی در راستای توسعه رشته های تخصصی انجام شده است.

آیت الله حسینی بوشهری همچنین بر ضرورت انس و آشنایی طلاب با قرآن و مراقبت اخلاقی از طلاب تاکید کرد و ابراز داشت: انس با قرآن، طلاب را در مسیر رشد و تعالی قرار می دهد.

معاون جامعه مدرسین تصریح کرد: مدیران مدارس باید با رصد فعالیت های طلبه های جوان به عنوان فرزندان خود، از آنان مراقبت بیشتری کنند تا خدای ناکرده گرفتار دام ها نشوند.

 

مدیر حوزه های علمیه در ادامه با تاکید بر لزوم توجه بیش از پیش به اساتید سطح یک حوزه، یادآور شد: در کشور ژاپن ارزشی که برای معلمان پایه اول ابتدایی قایل هستند، بیش از معلمین سایر پایه هاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم کاهش تعطیلات حوزه، ابراز داشت: اگر قبل از تعطیلات نوروزی، گردهمایی با حضور مدیران و اساتید حوزه برگزار شود، می توان تعطیلات را  کاهش داد.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان با بیان این که سال گذشته علی رغم مشکلات مالی با موفقیت به اتمام رسید، ابراز امیدواری کرد: امسال نیز با حسن تدبیر و درایت مدیران حوزه، به شکل شایسته ای به پایان برسد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال، مدیر حوزه علمیه استان قم در ابتدای این دیدار با اشاره به برخی مشکلات مالی حوزه های علمیه در سال گذشته، گفت: بودجه اختصاص یافته در سال گذشته به مدارس علمیه، یک چهارم بودجه تدوین شده بود، اما با همت وافر و تدبیر آیت الله حسینی بوشهری مشکلات  پشت سر گذاشته شد و مدیران مدارس با همت و قناعت اداره امور پرداختند.

 

Please publish modules in offcanvas position.