شهيد مطهري اگر امروز بود، نظام اسلامي غني تر بود

http://h-bushehri.ir/images/zaman0mohammadrezapoor/a.jpgمدير حوزه هاي علميه سراسر كشور، شهيد مطهري را واجد خصوصياتي مي‌داند كه اگر امروز وجود داشت نظام اسلامي، نظامي غني بود.

به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، اعضاي ستاد بزرگداشت شهيد مطهري صبح امروز با آيت‌الله حسيني بوشهري ديدار كردند.

آيت‌الله سيدهاشم حسيني بوشهري در اين ديدار به ويژگي‌ها و خصوصيات شهيد مطهري اشاره كرد و ابراز داشت: استاد مطهري از شناخت عميق و همه جانبه اسلام برخوردار بود و اين مهم است.

او تصريح كرد: مبلغ و مروج دين و كسي كه مي‌خواهد مقتداي جامعه‌اي باشد بدون داشتن اين هنر بزرگ يعني جامعيت ممكن است تا اندازه‌اي كاري را پيش ببرد اما توفيق كامل پيدا نمي‌كند.

مدير حوزه‌هاي علميه با بيان اينكه شهيد مطهري در عرصه‌هاي مختلف علوم اسلامي يك صاحبنظر بود، ابراز داشت: انسان صاحبنظر وقتي ورود پيدا مي‌كند، نوشته او و قلم او تاثيرگذار است و ايشان حقيقتا داراي اين اوژگي بود.

او خلوص نيت در كار را از ديگر اوژگي‌هاي شهيد مطهري برشمرد و گفت: اخلاص گوهر گرانبهايي است كه اگر با علم و دانش انسان عجين شود، كارستاني مي‌شود و اين عنصر در كلمه به كلمه نوشته‌هاي استاد موج مي‌زد.

حسيني بوشهري علت ماندگاري آثار شهيد مطهري، اخلاص ايشان برشمرد و بيان كرد: انسان‌هاي مخلص تا عمق جان‌ها نفوذ مي‌كنند و اگر فرزندان شهيد مطهري خود را از صحنه مربوط به اين استاد بزرگ كنار بكشند، خواهند ديد كه مردم با آن حال و هوا و اوژگي، نسبت به اين استاد بزرگ احساس دين خواهند كرد و خود كار را پيش مي‌برند.

او نگاه جامع به مسائل پيراموني در عين حوزاو بودن را از ديگر خصوصيات علامه شهيد عنوان كرد و افزود: او فردي بود كه از حوزه به دانشگاه هجرت كرد و در تهران ساكن شد با اين حال هميشه به خاستگاه علمي خود كه قم بود، افتخار مي‌كرد و اين نقش الگاوي براي طلاب دارد.

عضو هيئت امناي ستاد بزرگداشت شهيد مطهري ادامه داد: شهيد مطهري سعي مي‌كرد به علوم حوزاو بسنده نكند؛ با فلسفه غرب آشنا بود و نگاه او به مسائل، عقلاني و منطقي بود و چون نگاه عقلاني و منطقي است مي‌بينيد در همه كشورها با همه ديدگاه‌ها و سليقه‌ها خود را نسبت به شهيد مطهري مديون مي‌دانند.

او افزود: طلاب جنوب شرقي آسيا آثار شهيد مطهري را ترجمه كرده و سمينار و همايش برگزار مي‌كنند و اين نشان دهنده آن است كه چون مبنا و فكر مربوط به محيط خاصي نيست بلكه عقبه عقلاني و منطقي همراه اين فكر است همه خريدار اين فكر هستند.

حسيني بوشهري مشكل‌يابي و مشكل ستيزي، زمان شناسي، همراهي روش با دانش، تفكر عميق، ژرف و قدرت بالا و مخاطب شناسي را از ديگر اوژگي‌هاي علامه مطهري عنوان و خاطرنشان كرد: روح تعبد ايشان روح بالايي بود و مباحث فكري را بر تعبد عرضه مي‌كرد كه با روح خداشناسي سازگاري دارد يا خير و در حقيقت اين علامه بزرگ هنر عرضه دين داشت و به نوعي مصلح اجتماعي بود.

او با بيان اينكه براي بزرگداشت اين دانشمند نبايد به سالگرد بسنده كرد، افزود: بايد در طول سال برنامه ريزي كرد تا افكار و انديشه‌هاي ايشان تراوج شود.

مدير حوزه هاي علميه كشور با بيان اينكه جامعه نيازمند بحث‌هاي موضوعي است، يادآور شد: نبايد به صورت كتابي در مورد انديشه‌هاي شهيد مطهري بحث كنيم بلكه بايد موضوعي كار كنيم.

او اظهار داشت: اگر استاد مطهري امروز ميان ما بود، نظام اسلامي نظام غني بود هرچند شخصيت‌هاي بزرگي در جامعه حضور دارند.

حسيني بوشهري با اشاره به گزارش قائم مقام ستاد بزرگداشت شهيد مطهري در مورد بهره‌گيري از هنر در معرفي شخصيت اين استاد برجسته گفت: شهيد مطهري متكلم، مفسر، فيلسوف، جامعه شناس و مورخ است و با اينكه بحث هنر خوب است اما اگر با دقت انجام نشود به جاي رشد، آن شخصيت را تنزل مي‌دهد.

او تصريح كرد: مراقب باشيد به بهانه هنر، شخصيت شهيد مطهري را افت ندهيد چون هنر داراي مراتبي است و بايد مرتبه عالي را در نظر بگيريد تا ان كمال و شخصيت علامه مطهري حفظ شود.

استاد حوزه علميه قم بر بازخواني ناون آثار شهيد مطهري تاكيد كرد و اذعان داشت: بايد شهيد مطهري را بهانه‌اي براي نشر آثار اسلامي قرار داد و در پرتو نام مطهري بزرگاني چون علامه طباطبايي كه سهمي در پيشرفت علوم اسلامي دارند را معرفي كنيم.

او بر بهره‌گيري طلاب و دانشجاوان از سبك و شيوه شهيد مطهري تاكيد كرد.

Please publish modules in offcanvas position.