ضرورت توسعه صنعتي استان قم با رويكرد فرهنگي 92/02/25


http://h-bushehri.ir/images/zaman0mohammadrezapoor/booshehri.jpgمدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور بر ضرورت توسعه صنعتي استان قم با رويكرد فرهنگي تاكيد كرد. آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري در ديدار مدير عامل شركت شهركهاي صنعتي قم با وي گفت: اينکه جاي بسي خوشحالي است كه ما در كنار بحث حوزه‌هاي علميه و بارگاه كريمه اهل بيت(ع) قم را يك شهر پيشرفته نيز بدانيم.

وي با بيان اينكه توسعه استان از نظر صنعت منافاتي با بعد فرهنگي و ديني قم ندارد، افزود: معتقديم اگر بخواهيم آموزه‌ها و مكتب اهل بيت(ع) را در جهان منتشر كنيم.

عضو جامعه مدرسين حوزه افزود: بايد در قم يك مدل و نمونه جامعه پيشرفته و توسعه يافته همه جانبه را به نمايش بگذاريم تا هر بازديد كننده ايي كه از جهان به قم آمد شاهد باشد همانطور كه طلبه‌ها در كسب معارف اهل بيت(ع) مشغول هستند و در اين شهر هيچ بيكار و فقري وجود ندارد و اشتغال آن پايدار است.

وي با بيان اينکه مكتب اهل بيت(ع) در تشويق به كار، توليد و اشتغال و در مزمت بيكاري است، اظهار داشت: اگر در كنار بعد فرهنگي اين گونه، توسعه شهر مد نظر قرار گيرد، آن گاه مي‌توانيم نگاه جامعي به آموزه‌هاي اهل بيت(ع) داشته باشيم.

آيت الله حسيني بوشهري با تأكيد بر اينكه آموزه‌هاي اهل بيت(ع) تك بعدي نيست، گفت: كساني كه دين را خلاصه مي‌كنند در عبادات، تنها بخشي از دين را شناخته اند و دين اگر بعد عبادي دارد، بعد اقتصادي، فرهنگي، سياسي و اجتماعي هم دارد و دين بدنبال تامين دنيا و آخرت انسانهاست.



 

Please publish modules in offcanvas position.