پنجاه و هشتمین سالگرد رحلت اسوه مجاهدت و ایثار 92/03/04

http://h-bushehri.ir/images/zaman1/aHR0cDovL2ZhcnMuaXJpYi5pci9pbWFnZXMvc3Rvcmllcy8wMTM5MS9uZXdzL3NpYXNpZWp0ZW1hZWUvMTAtMTAtODk5LmpwZw.jpgپنجاه و هشتمین سالگرد رحلت اسوه مجاهدت و ایثار حضرت آیت الله سید نور الدین حسینی الهاشمی دیروز در شیراز برگزار شد.
در این مراسم آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با برشمردن فضایل و شخصیت بارز حضرت آیت الله سید نورالدین حسینی الهاشمی به مجاهدت ها و مبارزات این عالم بزرگوار اشاره کرد و گفت : مردم شیراز قدردان این شخصیت بزرگ و علمای دینی خود هستند .
آیت الله حسینی بوشهری افزود : حضرت آیت الله سید نورالدین حسینی الهاشمی از شخصیت های کم نظیر تاریخ کشورمان است که با شجاعت تمام در مقابل طاغوت ایستادگی کردند و به ترویج و تبیین ولایت فقیه پرداخت .
وی اضافه کرد : این عالم بزرگوار معتقد بود که زندگی مردم باید بر مبنای فقه و دیانت باشد .
در این مراسم که در آرامگاه نور شیراز برگزار شد نمایندگان مجلس خبرگان رهبری ، امام جمعه شیراز ، فرزندان این بزرگوار و جمعی از مردم شیراز حضور داشتند.
آیت ‏الله سید نورالدین حسینی الهاشمی ، در ماه رجب سال 1312 قمری و ( 1274 خورشیدی) به دنیا آمد و ایام کودکی را در شیراز سپری کرد.
وی پس از کسب فیض از علمای بزرگوار شیراز از جمله آیات عظام ابراهیم محلاتی و سیدعلی کازرونی در سنین نوجوانی به نجف اشرف مشرف شد و در محضر استادانی همچون آیت‏الله سیدمحمد کاظم طباطبایی یزدی ، آیت‏الله آقا ضیاء‏الدین عراقی ، آیت‏الله نایینی ، آیت‏الله سیدابوالحسن اصفهانی ، آیت‏الله شیخ محمد کاظم شیرازی ، آیت‏الله شیخ محمدتقی حائری شیرازی و آیت‏الله شیخ فتح‏الله نمازی شیرازی کسب فیض کرد و پس از طی مدارج عالی علم و اجتهاد در سال 1305 خورشیدی به شیراز بازگشت.
وی علاوه بر داشتن مقام رفیع اجتهاد به زبان‏های انگلیسی و فرانسه آشنا بود و در امور اجتماعی و حکمت توانایی زیادی داشت.
مقبره آیت‌الله سیدنورالدین حسینی الهاشمی، با نام آرامگاه نور در محله گودعربان شیراز واقع شده است.
وی از بنیانگذاران حزب برادران بود که با رضاشاه و عوامل‌استعمار مبارزه کرد.

 

Please publish modules in offcanvas position.