ممکن است جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز در تهران، وارد مصداق نشوند 92/03/09

http://h-bushehri.ir/images/zaman/3.jpg کسانی که از سوی شورای نگهبان تأیید صلاحیت شدند، دارای صلاحیت اولیه هستند؛ این مردم هستند که با رأی خود می‌توانند رئیس جمهور اصلح را انتخاب نمایند.  مدیر حوزه های علمیه با بیان این که حوزه و روحانیت هیچ گاه در دسته‌ها و گروه‌های سیاسی قرار نمی گیرد، گفت: روحانیت وظیفه دارد که مردم را از مسائل جنجالی دور نگه دارد و درباره انتخابات از اهمیت حضور گسترده و اهداف دشمنان در این عرصه سخن بگوید.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری  در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری درابتدای سال جدید، از حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی سخن گفتند، یکی از مصادیق تحقق حماسه سیاسی، مسئله انتخابات ریاست جمهوری است.

وی یکی از مهم‌ترین وظایف روحانیت و حوزه را تشویق مردم برای حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی معرفی کرد و گفت: روحانیت، نهادهای وابسته به آن، ائمه جمعه و جماعات باید در فرصت‌هایی که در  اختیار دارند مردم را برای حضور حداکثری دعوت کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور  با اشاره به برگزاری همایش‌هایی تحت همین عنوان در قم خاطرنشان کرد: با توجه به سخنانی که با رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه داشتیم، پیشنهاد شد افراد توانمندی برای تعیین دیدگاه‌های رهبری و اهداف نظام و به مناطق مختلف کشور اعزام شده شوند.

وی با تأکید بر این که حوزه و روحانیت هیچگاه نباید در دسته‌ها و گروه‌های سیاسی قرار گیرد، ادامه داد: روحانیت وظیفه دارد مردم را از مسائل جنجالی دور نگه دارد و در باره انjخابات از اهمیت حضور گسترده و اهداف دشمنان در این عرصه سخن بگوید.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد:‌ طلاب نباید در فضایی قرار بگیرند حتی از افراد غیر طلبه هم شایسته نیست، بلکه روحانیت باید الگوی مردم در سبک زندگی و راهنمای آنها باشد.

معاون جامعه مدرسین در باره رویکرد سیاسی جامعتین درباره انتخابات اظهار داشت: تلاش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز در تهران، این است که تعدد کاندیداهای اصولگرایان به وجود نیاید تا از پراکندگی آراء جلوگیری نماید.

وی به برنامه اصولگرایان درباره ائتلاف اشاره کرد و گفت:‌ کاندیداهای اصولگرایان اعلام داشته‌اند که امروز نیز بر این مسئله پایبند هستند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که ممکن است جامعتین در صورت عدم اقتضا، وارد عرصه تعیین مصداق نشود،‌ خاطرنشان کرد: کسانی که از سوی شورای نگهبان تأیید صلاحیت شدند، دارای صلاحیت اولیه هستند؛ این مردم هستند که با رأی خود می‌توانند رئیس جمهور اصلح را انتخاب نمایند.

Please publish modules in offcanvas position.