اخلاص بارزترین شاخصه امام راحل بود 92/03/15

http://www.h-bushehri.ir/images/zamanm/b8634.jpgامام چه زمانی که به عنوان طلبه وارد مدرسه فیضیه قم شد و در جایگاه مرجعیت قرار گرفت و چه آن روزی که به رهبر ایران معرفی شد اخلاص در ایشان موج میزد.  آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری  ظهر سه شنبه در آیین سالگرد ارتحال امام در مصلی جمعه بوشهر فرمودند: طبق آموزه های قرآن افرادی که دارای دو شاخصه ایمان و عمل صالح باشند خداوند محبت آنها را در دل مردم نهادینه می کند و الحق ولانصاف امام رحمت الله علیه دارای این دو خصیصه بودند و عشق و ارادت مردم به ایشان بی نظیر بود.


آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به حیات زندگی و شخصیت سیاسی امام رحمت الله علیه بیان کرد: معمولا شخصیت های سیاسی  به دلیل انتظاراتی که مردم دارند و فراز و فرودهای که در جامعه به وجود می آید ممکن است بعد از گذشت زمان آرام آرام محبوبیت خود را از دست دهند اما در مورد امام دقیقا خلاف این امر است و ما هر ساله با توجه به حضور باشکوه مردم در مراسم رحلت امام شاهدیم که عشق به امام و آرمان های امام روز به روز بیشتر می شود.


وی در ادامه با اشاره به ویژگی های بارز امام (ره) اظهار داشت: امام چه زمانی که به عنوان طلبه وارد مدرسه فیضیه  قم شد و در جایگاه مرجعیت قرار گرفت و چه آن روزی که به رهبر ایران معرفی شد اخلاص در ایشان موج میزد.
مدیر حوزه های علمیه کشور بیان کرد: امروز ما باید بدانیم بعد از 24 سال چه گوهر گرانبهایی را از دست داده ایم.
وی اظهار داشت: اگر ما امروز امام بزرگوار را در میان خود نداریم اما بزرگواری با همان شخصیت و با همان  عظمت به عنوان خلف و جانشین او در میان ما است  و آن کسی نیست جز رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای.


نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان  با توجه به سخنان امام بزرگوار در خصوص توکل داشتن به خدا ابراز داشت: اگر ما به خدا تکیه نکنیم و روزی به پول نفت و امکانات نظامی بنازیم  آغاز شکستمان است.

وی در خصوص اینکه زمانی که شاه فرار کرد واکنش امام نسبت به پیشنهادهای داده شده چی بود بیان کرد: امام حرف هیچ کس را گوش نمی دهد چون امام مردم شناس بود، امام مردم دار بود، امام ملتش را خوب شناخت هم در جریان قبل از جریان 15 خرداد و هم در روزهای سخت در 15 خرداد و بعد از آن.


وی ادامه داد : وقتی که کوفی عنان دبیر کل سازمان ملل بعد از دیدار با مقام معظم رهبری گفت من از دوران جوانی شخصیت های تاثیرگذار را بررسی کرده و با آنها ملاقات داشته ام، کسانی که من را به عنوان دبیر کل سازمان ملل انتخاب کردند احترام قائل هستم ولی از لحظه ای که با آیت الله خامنه ای دیدار کردم در خودم اظهار کوچکی می کنم و نباید دبیر کل سازمان ملل باشم.


وی اظهار داشت: رسم تاریخ است که شخصیت های بزرگ در خانه های کوچک باشند و تا آخر عمر در خانه اجاره ای زندگی کنند

Please publish modules in offcanvas position.