فلسفه بايد در متن زندگي مردم نفوذ يابد 92/03/29

 http://h-bushehri.ir/images/zaman1/IMAGE634954951666406250.jpgمدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور  با تاکيد بر لزوم برقراري ارتباط با مجامع علمي و فلسفي جهان به منظور معرفي فلسفه اسلامي، فرمود: ‌تأثيرگذاري فلسفه اسلامي بر مراکز فلسفي دنيا، تأثيرگذاري بر فرهنگ جهاني است.

آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري، در نشستي با مسئولان مجمع عالي حکمت اسلامي با ابراز خرسندي از فعاليت هاي اين مجمع، فرمودند: اهتمام مقام معظم رهبري به فلسفه و نظارت حضرات آيات جوادي آملي، سبحاني و مصباح يزدي بر فعاليت‌هاي اين مجمع، موجب ايجاد اعتمادي در ميان حوزويان و حتي مراجع معظم تقليد شده است.
عضو شوراي عالي حوزه، وارد نمودن فلسفه به متن زندگي مردم را از ضروريات دانسته و افزودند:‌ مقام معظم رهبري بيشتر بر روي فلسفه عملي تأکيد دارند؛ فلسفه‌اي که متن زندگي مردم شود.
مدير حوزه هاي علميه خاطرنشان کردند: تبيين فلسفه به تنهايي نمي‌تواند مؤثر باشد، بلکه بايد فلسفه به صورت کاربردي براي اقشار و سنين مختلف جامعه ارائه شود.
وي با تاکيد بر لزوم برقراري ارتباط با مجامع علمي و فلسفي جهان به منظور معرفي فلسفه اسلامي در جهان، بیان داشتند: ‌تأثيرگذاري فلسفه اسلامي بر مراکز فلسفه غرب و ساير مراکز فلسفي، تأثيرگذاري بر فرهنگ جهاني است.
عضو خبرگان رهبري با بيان اين که تشکيل مجمع عالي حکمت اسلامي، الگوي مناسبي براي ديگر رشته‌هاي حوزوي مي‌باشد،‌ خاطرنشان کردند:‌ بايد براي اين که علوم حوزوي متناسب با نيازها و شرايط روز باشد، از چنين الگوهايي استفاده کنند.
امام جمعه قم همچنين توجه مجمع عالي حکمت اسلامي به تدوين متون فلسفي و يا احياي متون موجود در اين عرصه را ضروري برشمرد و ابراز داشت: يکي از کارهاي مهم مجمع عالي حکمت اسلامي تربيت افراد شاخص در اين عرصه مي باشد تا به عنوان الگوي آيندگان قرار گيرند.
وي، خطاب به اساتيد علوم عقلي اظهار داشتند: گاهي نگراني‌هايي احساس مي‌شود، مبني بر اين که اساتيد فلسفه در صورت نداشتن تسلط کامل بر مباحث، ممکن است آسيب‌ها و شبهاتي را ايجاد کنند.
آيت الله حسيني بوشهري در پايان افزودند: بر اساس تصيمات گرفته شده بناست براي سال تحصيلي جديد، مسئولان مجمع، اساتيد توانا را معرفي کنند تا حوزه آنها را به عنوان استاد رسمي اين رشته معرفي نمايد و از بروز آسيب‌هاي احتمالي جلوگيري شود.

Please publish modules in offcanvas position.