حوزه تنها متولی فرهنگ کشور نیست92/12/07

http://bushehri.net/images/81039524-5492261.jpgمدیر حوزه های علمیه کشور حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری طی سخنانی بیان داشتند:در طرح هجرت 3 هزار طلبه‌ها و روحانی در کشور حضور دارند که این امر از جمله مصوبات اجلاسیه‌های پیش مبنی بر توجه به مناطق محروم بوده است.

نماينده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبري بابیان این که ما علاوه بر نیازهای تبلیغی، نیازهای دیگری نیز داریم و شخصیت‌ها و مراجع طراز اولی از شیراز داشته‌ وداریم  که در قم حضور دارند اظهارداشتند: زمینه‌های دانش‌افزایی در قم فراهم‌تر است و اصرار داریم تعدادی از طلاب و فضلای با استعداد در قم بمانند.

آیت الله حسینی بوشهری  با بیان این که حضور افراد با استعداد و مدارج عالی علمی باعث می‌شود آینده حوزه علمیه قم درخشان باشد فرمودند: بسیاری از طلاب و فضلای استان‌ها در مناسبت‌ها به استان خود باز می‌گردند و کار تبلیغی انجام می‌دهند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تعامل حوزه و دولت و با بیان این که همان‌گونه که دولت در برنامه‌ها، خود را دولت تدبیر و امید نامیده، امید داریم در عرصه دین نیز این تدبیر را شاهد باشیم خاطرنشان کردند:البته بنا به فرمایش مقام معظم رهبری باید به دولت فرصت داد که برنامه‌های خود را عملی کند و در عرصه سیاسی و مذاکرات نیز امید داریم که شاهد نتایج خوب از  تلاش‌های دولت باشیم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به  آسیب‌های فرهنگی  و تلاش مسئولان برای برطرف کردن این آسیب ها بیان داشتند:تنها مسئول فرهنگ در کشور، حوزه‌های علمیه نیستند و از سویی بین دستگاه‌ها و نهادهای مختلف فرهنگی، بودجه حوزه بسیار کمتر است و اینکه توقع داشته باشیم تمام نابسامانی‌ها را حوزه مدیریت کند کمی غیرمنطقی است.

 

Please publish modules in offcanvas position.