علمای بزرگ با فقر ساختند93/02/03

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%2024.jpegامام جمعه قم،  گرفتاری، بی توفیقی در عبادت را از نتایج وضعی برخی گناهان دانستند و فرمودند: خیلی ها به خاطر ارزش قائل نشدن به لباس روحانیت، دچار دگرگونی های روحی روانی شده اندکه کارشان به جداشدن از دین شده است.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري طی سخنانی در جمع طلاب  ابراز داشتند: افرادی که قدر و حریم حوزه را نگاه نداشته و به تمسخرگرفتند، فرسنگ ها از معنویت و دین دور شده اند و پشت سرخود تمام پل های برگشت را به بن بست کشیده اند.

مدیر حوزه های علمیه کشور همچنین توصیه هایی را برای طلبه ها بیان کردند و خاطرنشان ساختند: زمانی که در بین مردم قرار می گیرید،نباید تصور کنید حالا چون من لباس پوشیدم ، پس حرف اول را باید من بزنم .

عضو هيات امناء جامعه المصطفي در ادامه فرمودند: فروتنی ،خدا ترسی،امانت داری ،درس خواندن در همه حالات و دفاع از کیان حوزه علمیه، از وظایف اصلی است.

آیت‌الله حسینی بوشهری ادامه دادند: اگر کسی پیوند و وابستگی به اسلام پیدا نکرده باشند، کم می آورد واگر می خواهد خود را به عنوان یک مسلمان تمام عیار معرفی باید کاملا دین را شناخته باشد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جوانی را بهترین فرصت فراگیری علم دانستند و تاکید کردند: هرکس که از جوانی خود برای علم آموزی استفاده کرد، برد کرده است؛ اما بی توجهی به علم، تلف عمر است.

مدیر حوزه های علمیه کشور ابراز داشتند: ما مراقبت هایمان کم است، در حالی که علمای بزرگ با فقر می ساختند، به مراتب عالی می رسیدند.

ایشان ابراز داشتند:کسانی که در روز گناه می کنند از توفقیات عبادت شبانگاهی می مانند؛ اما همانطوری که حضرت زهرا(س) فرمودند،  اگر انسان خالصترین عبادت خود به سوی خدا بفرستد، خداوند بهترین مصلحت را برای آنها به ارمغان می آورد.

امام جمعه قم با بیان این که  خدمت به انقلاب  وظیفه است وباید  نیازهای انقلاب را رصد کنیم ، بدون این که تحصیلاتمان ناقص باشدافزودند : شما طلاب جوان با نشاط و شاداب هستید و انگیزه دارید برای امر تبلیغ باید با کسب تجارب و تخصص برای تبلیغ دین رفت.ارتباط گیری، با جوانان کار بزرگ و مهمی است که می توان انجام داد  .

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که تفاوت حوزه  با سایر مراکز آموزشی در محوریت کتاب و سنت در حوزه است افزودند : طلبه پای بند به کتاب و سنت؛ متزلزل نمی شود قدر درس و بحث را بدانید  وآن را جدی بگیرید..

 

Please publish modules in offcanvas position.