توسعه فرهنگ ديني در گرو جلوگیری از آسیب زایی فرهنگی است 93/04/02

http://www.bushehri.net/images/1200000000.jpgحضرت آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» یکم تیر 1393 طی سخنانی فرمودند: آسيب‌زايي فرهنگي يكي از مواردي است كه بايد به شدت از آن جلوگيري كرد تا در نهايت به توسعه فرهنگ ديني در هر گوشه از شهرقم برسيم.

مدير حوزه‌هاي علميه سراسر كشور در جمع مجموعه ستاد شعبانيه با بيان اينكه اين ستاد اقدامات خوبي در راستاي خدمت‌رساني به مردم در طول نيمه شعبان داشته است اظهار كردند: اين امر در حقيقت ترویج فرهنگ انتظار هم به شمار مي‌رود.

ایشان با اشاره به دو نوع انتظار در دين مبين اسلام افزودند: نخستين انتظار ساكن و منفي است كه طي آن شخص منتظر تنها سكوت مي‌كند و انتظار مي‌كشد تا موعود ظهور كند ولي دومین انتظار، مثبت و سازنده است و تفاوت بنيادين با نوع اول دارد به اين معنا كه اشخاص منتظر در انتظار مثبت زمينه را براي ظهور منجي موعود آماده مي‌كنند.

مدير حوزه‌هاي علميه سراسر كشور با تاكيد بر استقبال شايسته از حضرت در هنگام ظهور و نيز از زائران مسجد مقدس جمكران در دوران غيبت عنوان کردند: وقتي بتوانيم از زائران جمكران به خوبي پذيرايي كنيم در حقيقت خودمان را براي استقبال بهتر و گسترده‌تر در ابعاد وسيع‌تر از امام عصر(عج) آماده ساخته‌ايم.

ایشان با بيان اينكه بر اساس روايات، قم شهر و حرم اهل بيت(ع) است فرمودند: براي اينكه قم الگويي كامل براي ديگر شهرها و كشورها باشد بايد نشاط و پويايي انتظار را به همراه اشتياق براي ظهور به بهترين وجه نشان دهيم.

آيت‌الله حسيني بوشهري همدلي ميان مسوولان و مديران كشور را عاملي براي الگو شدن قم دانستند و تصريح كردند: قم محرومیت‌های فراوانی دارد که بسیاری از این محرومیت‌ها یادگار گذشته‌ها هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبري افزودند: رژيم شاه و سردمداران پهلوي نگاه چندان خوبي به قم نداشتند ولي شاهد بوديم كه در دوران پس از انقلاب هم با اين استدلال كه قم شهر روحانيت است و نبايد در اولويت رسيدگي‌ها قرار بگيرد، عقب‌ماندگي‌ها جبران نشدند و به صورت مضاعف در دوره‌هاي بعد عيان شدند البته در سال‌هاي اخير فعاليت‌هاي عمراني وارد جريان خوبي از پيشرفت شدند و خدمت‌رساني به مردم بيشتر شده است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با تاكيد بر تلاش براي كاهش دغدغه‌هاي مردم در قم عنوان كردند: زائران نيز از خدمات شهري در قم سود مي‌برند و هر چه محيط آرام تر باشد و خدمت‌رساني گسترده‌تر، زائران و مجاوران سود بيشتري خواهند برد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم فرمودند: نماينده قم در حال حاضر ریيس قوه مقننه است و اين يك ظرفيت براي ما به شمار مي‌رود كه بايد از آن در راستاي خدمت‌رساني بيشتر به شهر كريمه اهل بيت(ع) سود برد.

Please publish modules in offcanvas position.