خلاصه خطبه های مورخ 92/06/29به امامت حضرت آیت الله حسینی بوشهری

آیت‌الله سید‌هاشم حسینی بوشهری امروز جمعه بیست ونهم شهریور ماه 1392 در خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) فرمودند: ایشان به مردم سفارش می‌کنند که در این دنیا به فکر توشه برای آخرت باشند.

ایشان با اشاره به اینکه دنیا خانه عمل و آخرت خانه‌ای برای پاداش گرفتن است بیان داشتند: امروز در دنیا شاهد تعدی به حقوق دیگران هستیم و منشاء آن وابستگی به دنیا است و هرچه وابستگی ما به دنیا بیشتر شود ارتباط ما با آخرت کمتر می‌شود.

امام‌جمعه قم با اشاره به سیره نورانی پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از جمله وجود مقدس ثامن الحجج(ع) اظهار کردند: امامت و رهبری در اسلام دارای سه موقعیت اجتماعی شامل حاکمیت، هدایت‌گری و اسوه و الگو بودن است.

ایشان افزودند: امام در اسلام قبل از بُعد هدایت‌گری و حاکمیت برای جامعه اسوه و الگو است و مردم رفتار امام را می‌بینند و بر اساس آن راه امام را دنبال می‌کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری نفوذ ائمه در جامعه را نشأت گرفته از پیروی از گفتار و رفتار ایشان دانستند و فرمودند: امامت امام رضا(ع) 20 سال به طول انجامید و القاب امام رضا(ع) هر کدام دارای پیام است.

ایشان رضا، عالم آل محمد، خیر اهل الارض، بضعة النبی و... را از جمله القاب پیشوای هشتم شیعیان دانستند و ادامه دادند: ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری و ابعاد علمی و عبادی حضرت امام رضا(ع) زبانزد زمان خودشان هستند.

امام‌جمعه قم با اشاره به برگزاری جلسات سنگین مناظره توسط مامون تصریح کردند: با همه شیطنت‌هایی که مامون انجام می‌داد پیروز این جلسات علی‌بن موسی الرضا(ع) بود.

ایشان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کردند: آنچه در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاد و جنگی که تحمیل شد جنگی تمام عیار بین ایران از یک سو و تمام دنیا بود و امکانات و نیروی انسانی کشورهای مختلف در اختیار صدام قرار گرفت و علت این امر این بود که ایران به اسم اسلام قیام کرد و با رهبری امام خمینی(ره) راهی نو را به بشریت عرضه کرد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه آمریکا وقتی منافع خود را در خطر دید صدام را وادار به حمله به ایران کرد، تصریح کردند: ملت ایران با امید به خدا وارد صحنه شد و در جامعه ما در آن دوران شهادت به عنوان یک افتخار مطرح بود و در نهایت با تکیه به معنویات و روحیه دینی در دفاع مقدس به پیروزی رسیدیم.

ایشان با اشاره به ضروت توجه به ظرفیت‌های درونی ادامه دادند: نخستین درسی که از دفاع مقدس گرفتیم این بود که ملت باید به ارزش‌های خود وابسته باشد و در این جنگ عامل معنویت بسیار تاثیرگذار بود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تاکید کردند: اگر می‌خواهیم که انقلاب تداوم یابد، باید قدردان رزمندگان خود بوده و صحنه‌های غرور آفرین دوران دفاع مقدس را برای نسل جوان تبیین کنیم.

ایشان در ادامه با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه، مدارس و دانشگاه‌ها فرمودند: رهبر معظم انقلاب علاوه بر توجه به مسائل اقتصادی و از بین بردن تنگناها بر توجه به علم توأم با اخلاق و تربیت تاکید داشته‌اند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه دولت باید نسبت به مسائل اقتصادی اهتمام بیشتری داشته باشد بیان کردند: مردم صبور و بردبار هستند ولی نباید ما شاهد افزایش قیمت برخی از کالاها باشیم.

ایشان ضرورت توجه به علم توأم با اخلاق در مراکز دانشگاهی و حوزوی را مورد تاکید قرار دادند و اضافه کردند: نباید فضاهای تند سیاسی در محیط‌های دانشگاهی فضای علمی و اخلاقی را مورد تاثیر قرار دهد.

ایشان با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته شاهد این بودیم که در برخی دانشگاه‌ها سخن از بی‌دینی مطرح شد افزودند: ملت، خانواده شهدا و روحانیت اجازه تکرار این حرکات را نمی‌دهند.

امام‌جمعه قم اهتمام به عفاف و حجاب در جامعه را مورد تاکید قرار دادند و فرمودند: سفارش رئیس جمهور به مسئولان در زمینه اهتمام به عفاف و حجاب نقطه ارزشمندی در کارنامه دولت است.

ایشان در ادامه با اشاره به اوضاع کشور سوریه خاطرنشان کردند: پیش‌بینی جمهوری اسلامی محقق شد و مشخص شد که راه حل بحران سوریه، نظامی نیست و در شرایطی که برخی دولت‌ها بر طبل جنگ کوبیدند ملت‌های مقاوم بیکار نمی‌نشینند.

آیت‌الله حسینی بوشهری بیان کردند: آمدن دشمن در این منطقه خطر نابودی را برای آنها به دنبال دارد چرا که ممکن است آغاز جنگ با آنها باشد ولی پایان آن قابل پیش‌بینی نیست.

Please publish modules in offcanvas position.