خلاصه خطبه های نمازجمعه مورخ 92/08/24به امامت حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری خطیب جمعه امروز قم فرمودند: در پایان مذاکرات ژنو، پیش نویسی از سوی ایران ارائه شد و وزیران امور خارجه کشورهای ۵+۱ آمدند تا آن را امضا کنند که متأسفانه به دور از نگاه مذاکره کنندگان ایرانی این پیش نویس تغییر کرد و مسئولان ایرانی نیز حاضر به امضای آن نشدند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به پشت سر گذاشتن ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) در دهه اول ماه محرم اظهار داشتند: عزاداران حسینی در سراسر کشور در این ایام حماسه آفریدند که باید از همه آنها همچنین مداحان و سخنرانان و نیز از صدا و سیما به خاطر پوشش بین المللی و خوب مراسم‌های عزاداری تقدیر و تشکر کنیم.

ایشان با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب حادثه عاشورا، درس‌ها و عبرت‌هایی به همراه دارد، افزودند: اولین درسی که از این حادثه فرا می‌گیریم آن است که آنجا که پای دفاع از دین و ارزش‌ها مطرح است زیادی جمعیت نمی‌تواند تعیین کننده باشد.

حادثه عاشورا آزمایشگاه بزرگی برای شناخت افراد بود

عضو مجلس خبرگان رهبری، ادامه دادند: دومین درس عاشورا این است که حادثه عاشورا آزمایشگاه بزرگی برای شناخت افراد بود که برخی‌ها وقتی در روز حادثه صحنه تغییر کرد رنگ باختند.

مدیر حوزه های علمیه کشور بیان داشتند: صحنه عاشورا به ما نشان داد، کسانی که تا دیروز در رکاب امام بودند و پشت سر ایشان نماز می‌خواندند تنها ادعایی بیش نداشتند و روز عاشورا بر ایشان شمشیر کشیدند و ما نیز باید همواره مواظب باشیم تا ادعایی نداشته باشیم که از عهده امتحان آن بر نیاییم.

عاشورا نشان داد جبهه توانمند دشمن آسیب پذیر است

آیت الله حسینی بوشهری، عنوان کردند: سومین درس عاشورا این است که جبهه دشمن با همه توانمندی‌هایش آسیب پذیر بود، لذا توان بالای ابرقدرت‌ها نباید ما را بترساند و امام حسین(ع) ثابت کرد می‌شود در برابر ابرقدرت زمان خود وارد میدان شد و پیروز بیرون آمد.

در دفاع از دین باید بصیرت داشت

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم، افزودند: یکی دیگر از درس‌های عاشورا داشتن بصیرت است و انسان باید در دفاع از دین بصیر باشد چرا که بی‌بصیرت‌ها سریع به اردوگاه دشمن می‌روند.

ایشان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به مذاکرات نفس گیر و خسته کنده ژنو اظهار داشتند: سفیران ایران در ژنو مجاهدانی بودند که چندین روز متوالی با وجود تمام برنامه ریزی‌های دشمنان، به صورت شفاف وارد عمل شدند.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کردند: این دور از مذاکرات نیز پس از چند روز، بدون مشخص شدن نتیجه خاصی به تمام رسید وطرفین ادامه مذاکرات را به وقت دیگری سپردند.

ایشان با بیان اینکه ایران همواره در پی شفاف سازی و نتیجه برد برد در مذاکرات بود اما طرفین مقابل معلوم نیست به دنبال چه می‌گردند، افزودند: در پایان این مذاکرات پیش نویسی از سوی ایران ارائه شد و وزیران امور خارجه کشورهای ۵+۱ آمدند تا آن را امضا کنند که متاسفانه به دور از نگاه مذاکر کنندگان ایرانی این پیش نویس تغییر کرد و مسئولان ایرانی نیز حاضر به امضاء آن نشدند.

وزیر امور خارجه فرانسه نمایندگی صهیونیست‌ها را بر عهده داشت

عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه دادند: وزیر امور خارجه فرانسه که نمایندگی صهیونیست‌ها را بر عهده داشته و یا با آمریکایی هما همکاری می‌کردند در این بین کارشکنی کرد و مانع از به نتیجه رسیدن آن شد.

خطیب جمعه قم، با بیان اینکه ایران بار دیگر به صحنه مذاکرات باز خواهد گشت ابراز داشتند: ملت ما به آمریکا اعتماد ندارد و این امر ریشه در تاریخ کشور ما دارد و مربوط به سالهای اخیر نیست و حتی کودکان نیز دلایل این بی‌اعتمادی را می‌شناسند.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشتند: در شرایطی که مذاکرات در حال انجام بود کنگره آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران تلاش می‌کرد و اوباما نیز اعلام کرد ادامه مذاکرات به معنی لغو تحریم‌ها نیست.

ایشان ابراز داشتند: در چنین شرایطی معلوم نیست که ما با چه کسانی طرف هستیم و کسانی که در داخل کشور به آن طرف مرز‌ها دل می‌بندند؛ بدانند که بایدتنها به خداوند ملت و رهبری دل بست که این دلبستگی موجب پیروزی نهایی خواهد شد.

تاکید بر حمایت از تیم مذاکره ایران

نماینده مجلس خبرگان رهبری، با تاکید بر حمایت از تیم مذاکره ایران ابراز داشتند: ما خواهان لغو تمام تحریم‌های ظالمانه دشمن هستیم اما اینگونه نیست که اگر دشمنان به توافق نرسیدند مشکلی ایجاد می‌شود چرا که ملت ما به خداوند اتکاء دارد.

مسئولان برای حل مشکلات معیشتی گام‌های بلندتری بردارند

آیت الله حسینی بوشهری اضافه کردند: ملت ما ملت صبوری هستند و انتظار دارند مسئولان با توجه به ذخایر خدادادی فراوان کشور، برای رفع مشکلات معیشتی قدم‌هایی بردارند هرچند که قدم‌هایی برداشته شده اما باید کامل‌تر شود تا ملت همواره در صحنه بماند و جانانه از کشور دفاع کنند.

Please publish modules in offcanvas position.