داوطلبان ورود به حوزه، از ابتدا نیت خود را خدایی کنند95/01/28

http://bushehri.net/images/20/1/454214/5858/23/34/IMG14155970.jpgمدیر حوزه های علمیه کشور تصریح کردند: داوطلبان باید از بدو ورود به حوزه، انگیزه های خود را خدایی کنند زیرا اگر این اتفاق روی ندهد، انسان دچار مشکلات و بلایایی می شود که جبران آن سخت است.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» در جلسه آزمون داوطلبان ورود به حوزه های علمیه در سال تحصیلی 95 -96، که در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد فرمودند: باید بدانیم که علم در پیشگاه خداوند، اهل بیت(ع) عصمت و طهارت و پیامبر اسلام(ص) دارای ارزش و اعتبار بسیاری است.

ایشان افزودند: پیامبر اکرم(ص) بیان کردند، اگر کسی راهی برگزیند که خروجی آن راه به دست آوردن علم و دانش باشد، خداوند زمینه ای را برای او ایجاد می کند که برای او بهشت را به ارمغان آید.

مدیر حوزه های علمیه کشور بیان کردند: نکته بعدی آن است که ایشان بیان می کنند که ملائکه بال های خود را برای طالب علم پهن می کنند؛ سپس برای طالب علم، تمام آسمانیان و زمینیان حتی ماهیان دریا برای او استغفار می کنند، یعنی کسی که در جرگه طالبان علم قرار می گیرد به چنین مقامی دست می یابد.

ایشان تصریح کردند: نکته مهم این است که انگیزه ورود به حوزه چیست؟ داوطلبان باید از بدو ورود به حوزه، انگیزه های خود را خدایی کنند، زیرا اگر این اتفاق روی ندهد، انسان دچار مشکلات و بلایایی می شود که جبران آن سخت است.

آیت الله حسینی بوشهری یادآور شدند: ایجاد و اصلاح انگیزه در ورود به حوزه بسیار مهم است؛ کسانی که پایبند به عمل نباشند در آینده به اخلاق اسلامی نیز پایبند نخواهند بود؛ طلاب به هرچه از معارف دین که در حوزه فرا می گیرند عمل کنند؛ اگر کسی به دنبال علم است و به آن عمل نکند، منافق خواهد بود و اگر کسی علم را برای فخر فروشی فرا بگیرد فاسق خواهد بود؛ این مساله در روایات ما بیان شده است؛ همچنین از بزرگان دین به ما اعلام شده است اگر کسی بخاطر مسایل دنیایی به دنبال علم برود کافر از دنیا خواهد رفت.

ایشان افزودند: در اینجا یک مطلب دیگر باقی می ماند که پیامبر اکرم(ص) فرمودند، کسی که علم را برای عمل فرا می گیرد و به دنبال دانستن و عمل کردن به حلال و حرام الهی است در موقع مرگ عالم و مومن از دنیا خواهد رفت.

مدیر حوزه های علمیه کشور بیان کردند: اگر کسی یاد گرفت که نماز شب بخواند باید از همان لحظه این کار را عمل کند؛ یعنی یک طلبه هر چه فرا می گیرد از همان لحظه باید به آن عمل کند و اگر این چنین بشود، یک طلبه حقیقی شکل می گیرد.

ایشان تصریح کردند: مشکل جامعه ما این نیست که مردم چیزی نمی دانند، مشکل این است که در عین اینکه بسیاری از مردم به این مسایل واقف هستند ولی باز هم این اعمال را انجام نمی دهند.

آیت الله حسینی بوشهری یادآور شدند: از میان نوجوانان و جوانانی که امروز در این آزمون ها شرکت می کنند مراجع و بزرگان و عالمان و مبلغان و مدرسان و ... شکل می گیرند و امیدواریم که این روند به بهترین شکل در حوزه انجام شود.

دیدگاه‌ها   

مبینا
#3 مبینا 1394-07-16 13:22
مرسی عالی بود
نقل قول کردن
حج
#2 حج 1394-07-16 08:58
عید ما امسال عزا شد چه داغ سنگینی است داغ پدری که به حج رفته و جسد بی جانش را برگردوندند
نقل قول کردن
آفرین
#1 آفرین 1394-07-15 17:51
آفرین این سخن حق است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.