در برنامه‌ریزی‌های کلان به نقش محوری حوزه توجه شود 93/01/21

http://bushehri.net/images/zamanmmm/boshehri_l92llf_197028.jpgمدیر حوزه های علمیه  کشور خواستار توجه به نقش محوری مساجد و حوزه‌های علمیه در برنامه‌ریزی‌های کلان کشور شدند. 

حضرت آیت‌الله  سید هاشم حسینی‌بوشهری عصر امروز در دیدار اعضای شورای عالی استان‌ها  که در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزارشد،به تبیین اهمیت و جایگاه این شورا در تصمیم‌گیری های کلان کشور و باید و نباید‌های پیش روی این شورا پرداختند.

ایشان با بیان این‌که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، انتظارات از داخل و خارج به وجود آمد اظهارداشتند: مردم می‌خواستند ببینند که انقلاب، چه الگویی برای آبادانی و پیشرفت مادی و معنوی کشور  ارائه خواهد کرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که انقلاب ما از بعثت نبوی و غدیر خم و عاشورای حسینی نشات گرفته بود بیان داشتند: به خوبی به این انتظارات مردم پاسخ داد و با رهبری‌ حضرت امام (ره) ومقام معظم رهبری و در صحنه بودن مردم بسیاری از مشکلات از پیش روی برداشته شد.

نماينده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبري، رسالت یک حکومت دینی را توجه به ابعاد مادی و معنوی جامعه دانستند و افزودند: وقتی به آیات و روایات توجه می‌کنیم، می‌بینیم که یک حکومت دینی باید به هر دو بعد زندگی مادی و معنوی مردم کار داشته باشد و دین مقدس اسلام برای هر دو جنبه زندگی مردم برنامه دارد؛ شوراها نیز بر تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌های خود به این دو بعد باید توجه کافی داشته باشند.

آیت‌الله حسینی بوشهری در تبیین فلسفه وجود این شوراها در کشور فرمودند: اولین فلسفه وجودی شوراها، این است که تصدی دولت در کارها و عرصه‌های مدیریت کاهش یابد و کشور به سوی توسعه و ترقی گام بردارد؛ چرا که شورای عالی استان‌ها با اشراف و اطلاع‌ کافی برای توسعه کشور برنامه‌ریزی می‌کند.

دیدگاه‌ها   

شهید همدانی
#3 شهید همدانی 1394-07-18 11:34
مراسم یادبود سردار شهید همدانی برگزار شد شهادتش مبارک
نقل قول کردن
سرباز
#2 سرباز 1394-07-18 04:13
مگر ایشان هم حج بودند چه دلی دارند با این اوضاع اونجا ماندند
نقل قول کردن
محمدکدخدایی منش
#1 محمدکدخدایی منش 1394-07-17 07:43
خداوند بر عزت شما بیفزایدکه لایق بزرگی و عزت هستید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.