درخواست از مراجع برای برگزاری درس اخلاق92/11/19

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%2011.jpegعضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری طی سخنانی  بر ضرورت بهره گیری طلاب از مراجع تقلید و بزرگان دینی تأکید کردند و اظهار داشتند: اگر برنامه ریزی شود تا طلاب از نکات اخلاقی مراجع تقلید بهره‌مند شوند بسیار سودمند است گاهی در این دیدارها مسیر طلاب تغییر می‌کند.

ایشان افزودند: خیلی تلاش کردیم تا بزرگان و مراجع تقلید درس اخلاق برای طلاب برگزار کنند اما تا کنون توفیقی در این زمینه حاصل نشده است.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام مأموریت‌های طلاب را مورد توجه قرار دادند و افزودند: یکی از مأموریت‌های طلاب خوب گوش دادن و درک کردن درس است؛ طلاب باید منظم سر کلاس حاضر شوند و بدانند که با تعطیلی انسان به جایی نمی‌رسد.

امام جمعه قم حفظ و نگهداری علم را یکی از رمز‌های موفقیت طلاب برشمردند و ابراز کردند: بزرگان حوزه در تابستان درس‌های سال قبل خود را مرور می‌کردند ؛ طلاب آمده‌اند که لباس خدمت به دین را بپوشند نه این‌که مدرک بگیرند و پشت میز بنشینند.

آیت‌الله حسینی بوشهری ادامه دادند: طلاب باید خوب بیاموزند و به دیگران نیز یاد دهند چون در این صورت است که دین خدا پا برجا می‌ماند؛ اگر طلاب با این نیت وارد شده و راه خود را ادامه دهند روزی آنها نیز تأمین می‌شود.

ایشان  بر ضرورت عمل به دانسته‌ها تأکید کردند و اظهار داشتند: هرچه به دانش طلاب افزوده شود باید به عمل آنها نیز اضافه شود؛ انسان بی عمل حرفش بی تأثیر است و کسی به سخنان خود عمل می‌کند تأثیر بیشتری بر روی جامعه می‌گذارد.

مدیر حوزه‌های علمیه نشر علم را از دیگر وظایف طلاب علوم دینی خواندند و افزودند: فضا برای تبلیغ دین فراهم است و طلاب باید از این فرصت به بهترین شکل بهره ببرند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که امروز اقبال به سوی روحانیت فراوان است، فرمودند: دنیا تشنه فراگیری علوم اهل بیت(ع) است از این رو طلاب ما باید با آشنایی به زبان‌های خارجی یک ضرورت است به امر تبلیغ دین در عرصه جهانی اهتمام بروزند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.