دروس حوزه متناسب با بعد علمی و سنی داوطلبان ارائه می‌شود93/06/12

http://www.bushehri.net/images/busshehri/zaman%2026.jpegنماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کردند: امسال در برخی از مدارس استان قم طرحی اجرا خواهد شد که بر اساس آن دروس متناسب با بعد علمی و سنی داوطلبان ارائه می‌شود که امیدواریم این طرح بعد از احصای نقاط ضعف و قوت خود در سالهای آتی در سایر مدارس نیز اجرا شود.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» ، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، با اشاره به تقویت مسابقات علمی میان مدارس علمیه و طلاب خاطرنشان کردند: مسابقات علمی حوزه میان مدارس به صورت استانی و کشوری در سالهای اخیر برگزار شد و معتقدیم تنوع رقابت علمی در روند آموزشی طلاب تاثیرگذار خواهد بود و انگیزه و نشاط علمی را ایجاد خواهد کرد.

آیت الله حسینی بوشهری همچنین در سال جاری 17 هزار ظرفیت در سراسر کشور برای ورود داوطلبان به حوزه علمیه اعلام شد که امتحان کتبی برگزار و مصاحبه‌های ورودی نیز انجام شد.

امام جمعه قم با اشاره به اجرای طرح تثبیت اختیار برای داوطلبان ورود به حوزه علمیه افزودند: این طرح برای اولین بار سال جاری برگزار می‌شود تا طلاب با فرهنگ طلبگی در یک دوره یک ماهه آشنا شوند که برنامه‌های مختلف علمی و اخلاقی برای آنان خواهیم داشت تا این افراد با آمادگی کامل وارد حوزه شوند و مسیر آینده خود را با شناخت کامل انتخاب کنند.

ایشان عنوان کردند: ظرفیت ورودی به حوزه‌های علمیه قم در سال جاری 1200 نفر بود که البته این تعداد پذیرش در مقایسه با نیازهای کشور قابل قیاس نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه دادند: در برخی از استانها شاهدیم 10 هزار دانشجو وجود دارد و تنها 300 طلبه در حال تحصیل هستند که این امر متناسب با نیازهای جامعه نیست و باید زیرساخت‌های لازم برای ورود علاقمندان به حوزه فراهم شود.

عضو حامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به گسترش رشته های تخصصی در حوزه ادامه دادند: رشته های تخصصی از 12 رشته به 27 رشته افزایش یافته است و هم اکنون 12 استان 20 رشته تخصصی را دنبال می کنند و این بدان معناست که رشته های تخصصی از قم به سایر استانها نیز انتقال داده شده است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اجرای طرح هجرت در حوزه تصریح کردند: در عرصه کارهای تبلیغی هم اکنون 3 هزار مبلغ در طرح هجرت حضور دارند.

ایشان افزودند: در سال گذشته بیش از هزار نفر از مبلغین به مدارس مختلف سراسر کشور اعزام شدند و ما امروز همکاری‌های خوبی با آموزش و پرورش داریم و در خصوص 11 عنوان بین حوزه و آموزش و پرورش تفاهم نامه‌ای امضا شد.

دیدگاه‌ها   

d
#2 d 1394-07-27 13:45
امیرالمؤمنین علی (سلام الله عليه) :
إذا ظَهَرَتِ الجِناياتُ ارتَفَعَتِ البَرَكاتُ؛
هر گاه گناهان جلوه گر شوند، بركت ها رخت برمى بندند
غرر الحكم
نقل قول کردن
مرتضی مهدوی
#1 مرتضی مهدوی 1394-07-25 07:00
خداوند فرمود در نزد من کسی برتر است که تقوای بیشتری داشته باشد اما مردم این دوره زمونه گاهی چون قرآن نمی خونند فراموش میکنند که برتری آدم ها به چیست و در مورد هرکس هر جور که بخواهند قضاوت می کنند و فقیران را بخاطر فقر ونداری مذمت می کنند و کوچک می شمارند و حرف خدا را زیر پا می گذارند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.