دستور جنایات سعودی از اتاق جنگ آمریکایی و صهیونیستی خارج می شود/ جوانان فوتبالی حرمت شب عاشورا را حفظ کردند95/07/24

http://www.bushehri.net/images/namazjoume/photo_2016-07-26_11-27-57.jpgامام جمعه قم فرمودند: آل سعود با تسلیحات آمریکایی با دستور اتاق جنگ صهیونیستی و آمریکایی بر سر مردمی که در مجلس فاتحه حضور داشتند، بمب ریختند و صدها انسان را به شهادت رساندند.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته»، در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلی قدس بیان کردند: آل سعود با تسلیحات آمریکایی با دستور اتاق جنگ صهیونیستی و آمریکایی بر سر مردمی که در مجلس فاتحه حضور داشتند، بمب ریختند و صدها انسان را به شهادت رساندند.

ایشان افزودند: نمی دانیم که مجامع جهانی چه می کنند؟ آیا دبیر کل جدیدسازمان ملل پیش از شروع کار باید با سران کفر و صیهونیسم و استکبار اعلام بیعت کند؟ چرا این همه فجایع رخ می دهد ولی کسی در مقابل آن نمی ایستند.

معاون جامعه مدرسین با اشاره به ایام عزاداری سالار شهیدان فرمودند: در این روزها باید از تمام مردم و عزادارن و سخنرانان و مداحان و بانیان و.... تقدیر کرد؛ امسال نیز در ایران اسلامی و سایر کشور که عاشقان امام حسین(ع) در فضای نورانی و عقلانی برگزار شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کردند: عزاداری حسینی مایه وحدت جامعه است و باید زیر چتر امام حسین(ع) این مسیر نورانی انقلابی خود را ادامه دهیم؛ همه مردم با طرز تفکرهای خاص خود در این مجالس شرکت می کنند.

خطیب جمعه قم افزودند: اگر دل های ما با امام حسین(ع) پیوند بر قرار کرده است، باید ظاهر مردم نیز با ظواهر حسینی سنخیت پیدا کند تا همه جامعه حسینی باشد.

امسال تقارنی پیدا شد که بنا به قول مسئولان چاره ای هم نبود که مسابقه فوتبال در شب عاشورا برگزار شد که البته باید برای سالهای بعد اجازه ندهیم چنین شرایطی ایجاد شود و از امروز شرایط را نیز فراهم کنیم؛ مردم حرمت این شب را حفظ کردند، ولی این مساله دلیل نمی شود که از پیشگیری جلوگیری کرد.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کردند: امسال مراسم شیرخوارگان حسینی مراسمی به یاد طفل شیرخواره حسینی در سراسر جهان برگزار شد و این مساله بیان می کند که هنوز از ظرفیت های عاشورا استفاده نکردیم؛ برخی از شخصیت های سیاسی بیان کردند که این مراسم ترویج خشونت است، زیرا مادران در این مراسم فرزندان خود را آماده حرکت در مسیر امام حسین(ع) می کنند.

امام(ره) درزمان انقلاب حس کردند که عده ای روشنفکر مآب عزاداری را زیر سوال می برند، ولی امام ظرفیت های عاشورار را به همه نشان دادند؛ امروز نیز مراسمی در یادداشت قیام حسینی(ع) و دستگیری امام راحل را در منزل امام در قم برگزار می شود.

امام سجاد(ع) از هر فرصتی برای پاسداشت و اشاعه ارزش های عاشورایی بیان می کردند که دشمنان دین را منکوب کردند؛ ایشان در خطبه های خود در عاشورا به شکلی خود را معرفی کردند که پایه های حکومت یزید را بر چیدند و مظلومیت امام را برای تاریخ بیان کردند.

امام سجاد(ع) هم توانستند معارف دینی را در قالب دعا برای مردم اعصار و قرون مختلف بیان کنند؛ یکی از دانشمندان اهل سنت بیان می کنند که مسلمانان در توحید مدیون امام علی(ع) و در دعا مدیون امام سجاد(ع) هستند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به شاگردپروی امام سجاد(ع) یادآورشدند: از امام سجاد(ع) سوال شد که در مسیر کربلا در چه مکانی بیشتر به شما سخت گذشت که امام سجاد(ع) سه بار فرمودند که هیچ جا مثل شام به ما سخت نگذشت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.