دشمن به دنبال تاسیس هلال عثمانی است/ هنر عرضه دین را فرا بگیریم94/10/24

http://bushehri.net/images/busshehri/81898806-70409419.jpgمدیر حوزه های علمیه کشور طی سخنانی شامگاه چهارشنبه در دارالقرآن علامه طباطبایی اظهار داشتند: نکند دشمن ما را مشغول بحث هلال شیعی کند و آنها هلال عثمانی برای ما درست کنند؛ این زنگ خطری است که ممکن است دچار آن شویم؛ بی تعارف با هزار کتاب و رسانه و برنامه های مختلف مواجه هستیم که باید از مکتب شیعه و اهل بیت(ع) دفاع کرد و نگاه پیامبر(ص) و امام عصر(عج) امروز به ما حوزویان است.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» اظهار داشتند: یکی از کارهای انجمن ارتباطات و تبلیغ، باید ارائه طرح های نو و پیش برنده برای برون رفت از این مشکلات باشد و مسئولان حوزه از این طرحها استقبال می کنند.

ایشان در بخش دیگری از سخنانش بر آسیب شناسی و نقاط ضعف و قوت حوزه تاکید کردند و افزودند: در عرصه تبلیغ باید هنر عرضه دین را فرا بگیریم و جهان تشنه دریافت معارف اسلامی است.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت های علمی انجمن های حوزه اشاره کردند و افزودند: در حال حاضر ۲۰ انجمن علمی در حوزه علمیه فعالیت دارند و این به آن معناست که حوزه در این بعد حرکت ارزشمندی را آغاز کرده است و امیدواریم به نوعی کارها را طراحی کنند که نیازهای پژوهشی ایران و جهان را به سامان برسانیم.

ایشان در مورد علوم ارتباطات فرمودند: صاحب‎نظران معتقدند امروزه تبلیغات و ارتباطات مهمترین بستر انتقال و ترویج فکر، فرهنگ و ارزشها در جامعه است و مکاتب و ملل و اقوام بر پایه همین رسانه ها، از ایده و مرام خود تبلیغ می کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه علم ارتباطات، سه حوزه معرفتی دارد؛ افزودند: «محتوای پیام»، « ابزار و وسایل انتقال دهنده» و « گیرنده و مخاطب پیام» این سه حوزه معرفتی می باشند که هر کدام در جای خود نیاز به زمانی خاص دارند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خصوص اهمیت مساله تبلیغ در حوزه های علمیه و رسالت جهانی آن اشاره کردند و فرمودند: اصل اسلام، سه رسالت جهانی، جاودانگی و جامعیت دارد و در این زمینه می توان به کلمات قرآن کریم و پیامبر اکرم(ص) استشهاد کرد.

دیدگاه‌ها   

ناشناس
#1 ناشناس 1394-08-03 11:34
لبیک یاامام خامنه ای امامی که سید حسن نصرالله او را امام خواند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.