دشمن شناسي کليدي‎ترین آموزه دین/ راه نفوذ دشمن را ببنديم94/03/04

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%2016.jpegامام جمعه قم حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» در مراسم صبحگاه اقتدار نيروهاي مسلح استان قم روز سوم خرداد  با اشاره به آيات قرآن کريم؛ دشمن شناسي را از کليدي ترين آيات قرآن، آموزه ها و سيره پيشوايان و روايات اهل بيت (ع) دانستند و بیان داشتند: گاهي دشمن لبخند مي زند و براي رضايت شما سخناني مي گويد که به آن دل نبنديد چرا اگر روزي دشمن بر شما پيروز شود پشت پا به همه سخنان خود مي زند و دل هاي آنان مالامال از کينه است.

آيت الله حسيني بوشهري با اشاره به هشدارهاي اخير رهبر معظم انقلاب اسلامي در دانشگاه امام حسين (ع) اظهار کردند: ايشان بيان داشتند،  که من اجازه نمي دهم که دانشمندان ما مورد بازجويي و مراکز نظامي ما مورد بازرسي دشمن قرار بگيرند؛ چرا که آنگاه اين کشور امنيت نخواهد داشت.

ایشان همچنين با اشاره به سخن پيامبر بزرگوار اسلام (ص) در رابطه با دشمن شناسي و موضع مناسب در مقابل دشمن بیان داشتند: بدانيد عاقل ترين مردم کسي است که خدا را بشناسد و از او پيروي و اطاعت کند و دشمن را هم بشناسد و مقابل او بايستد و مقابل دشمن موضع بگيرد تا دشمن بداند تو فرمانبردار خداوند متعال هستي نه او.

مدير حوزه‎هاي علميه کشور تاکيد کردند: کسي که نقشه هاي دشمن را نشناسد، در رسيدن به هدف عاجز می‎ماند و براي رسيدن به هدف بايد نقشه‎ها و موضعگيري‎هاي دشمن را بشناسيم و کسي که از دشمن غفلت کند حيله‎هاي دشمن او را سرانجام بيدار می‎کند و اگر غافل باشيم روزي بيدار می‎شويم که دشمن به ما ضربه زده است.

ایشان با بيان اينکه امروز دشمن در يک جنگ رواني در مقابل ما قرار دارد؛ مرعوب کردن مسئولان، تضعيف اراده مردم، عدم درک مردم از واقعيت‎هاي موجود، ايران هراسي در منطقه، دامن زدن به اختلاف‎هاي مذهبي و قومي، ترويج ياس و نا اميدي در جامعه، تضعيف ارکان نظام جمهوري اسلامي ايران و تضعيف روحانيت را از جمله برنامه‎هاي دشمن برشمردند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم  در رابطه با وظيفه ملت در مقابل دشمن تصريح کردند: نبايد غافلگير شويم، راه نفوذ دشمن را ببنديم، اهمال کاري نکنيم، روحيه استقلال را در جامعه تقويت کنيم، تحت تاثير شايعات دشمن قرار نگيريم، برخورد فعالانه با دشمن داشته باشيم، در دام دشمن نيفتيم و توان قدرت نظامي و علمي خود را در همه عرصه‎ها افزايش دهيم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.