دغدغه بشر تنها امنیت نظامی نیست/ حوزه و قلمرو امنیت تنها امنیت نظامی نیست94/09/28

http://bushehri.net/images/namazjome/521%2010.jpgمدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه دغدغه بشر تنها امنیت نظامی نیست بلکه امنیت فردی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و اعتقادی را نیز شامل می‌شود، تصریح کردند: باید برای همه آن‌ها با مراجعه به آموزه‌های دینی راهکارهای مناسب را استخراج‌ کنیم تا امنیت در ابعاد مختلف زندگی انسان را تأمین و حفظ کنیم.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» ظهر دیروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) با اشاره به لزوم حفظ امنیت فردی عنوان کردند: از حقوق لازم و طبیعی هر فردی امنیت فردی است و ما موظفیم همان‌گونه که باید مراقب امنیت فردی خود باشیم برای امنیت آحاد جامعه نیز دغدغه داشته باشیم تا به خطر نیفتد از همین رو چند حوزه مثل امنیت جانی، حیثیتی و آبرویی، روحی و روانی و عقیدتی از مهم‌ترین زیرمجموعه‌های امنیت فردی است که باید پاس داشته شود.

ایشان با بیان اینکه اسلام به صورت پردغدغه، مسئله امنیت جانی و ایجاد امنیت کامل افراد و دستورات لازم برای حفظ آن را دنبال کرده است فرمودند: اگر کسی یک نفر را به‌ ناحق بکشد، کشتن یک انسان برابری می‌کند با کشتن انسانیت و این فرمان و دستور اسلام است که باید قصاص شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه قرآن کیفر سختی برای کسی که امنیت مؤمنان را به مخاطره بیندازد قرار داده است، بیان کردند: در فرهنگ دینی ما آمده است که مجازات کشتن یک مؤمن دوزخ است و در آن جا ماندگار خواهد شد و خداوند او را مورد غضب قرار خواهد داد و خدا عذاب بزرگی را برای او فراهم می‌کند.

امام جمعه قم بر تأکید بر اینکه اگر امنیت فردی در جامعه ایجاد نشود و همه در حالت بیم و اضطراب زندگی کنند احساس زندگی سالم و امنیت کامل نمی‌کنند و جامعه مختل می‌شود اظهار داشتند: اسلام راهکاری که داده قصاص است و همچنین مسئله مجازات مالی و کیفر اخروی را نیز برای پیشگیری در نظر گرفته تا امنیت فردی در جامعه محفوظ بماند.

به فرموده ایشان، قانون قصاص برای این نیست که اسلام یک دین خشن است بلکه اسلام قانون مترقی قصاص را پیش‌بینی کرده که امنیت فردی جامعه مورد تهدید  قرار نگیرد، حوزه و قلمرو امنیت، تنها امنیت نظامی نیست بلکه امنیت فردی، اجتماعی، سیاسی، اخلاقی، روحی و روانی را نیز شامل می‌شود.

دیدگاه‌ها   

otutesaneg
#2 otutesaneg 1397-12-16 03:57
مرگ بر زشتی ها و مرگ بر پلیدی ها مرگ بر مسئولین ظالمی که مردم را در منجلاب فقر می بینند و کاری نمی کنند
نقل قول کردن
امپراطور عالم
#1 امپراطور عالم 1397-12-16 03:34
خدایا ظهور اقا رو برسان دغدغه مردم امروز دیگر دین نیست دین اسلام تنها ماند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.