دلایل صدور مدرک علمی برای طلاب 92/08/06

http://www.bushehri.net/images/zaman0mohammadrezapoor/boshehri_l9285_177315.jpgمعاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم فرمودند:امروز در شرایطی قرار داریم که ناگزیر به ارائه مدرک در حوزه هستیم؛ زیرا نظام اسلامی مولود حوزه است و در نقاط حساس نیازمند حضور روحانیون هستیم. 

حضرت آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در نخستین جلسه مشترک کمیته‌های مدارج  علمی حوزه علمیه قم، به توفیقات گسترده حوزه در سال‌های اخیر در عرصه‌های مختلف اشاره کردند و بیان داشتند: باید بدانیم در عین توفیقات گسترده در حوزه‌های علمیه که به دست آمده است، با نیازها و انتظاری که از  این نهاد علمی و دینی می‌شود، فاصله زیادی با حوزه مطلوب داریم.

ایشان با بیان این که در عرصه‌هایی چون آموزش، هنوز با آنچه مد نظر مقام معظم رهبری و مراجع تقلید است، فاصله داریم، فرمودند: البته توفیقاتی هم که در حوزه به دست آمده است، با همدلی و همکاری بخش‌های مختلف از جمله کمیته‌های مدارج علمی بوده است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، با اشاره به برخی مشکلات طلاب در عرصه مدارک علمی فرمودند: امروز در شرایطی قرار داریم که ناگزیر به ارائه مدرک در حوزه هستیم؛ چراکه نظام اسلامی مولود حوزه است، از این رو در نقاط حساس نظام و حکومت نیاز به حضور روحانیون و حوزویان است، بنابراین برای ارائه مدارک برای نهاد‌های مختلف،  ناچار به ارائه مدرک هستیم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه،تصریح کردند: حوزه تمایلی برای ارائه مدرک ندارد، اما در شرایطی که ناگزیر به ارائه مدرک هستیم، باید مدارک حوزه دارای اتقان باشد تا جایگاه علمی آن همچنان حفظ شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری افزودند: البته این جدیت، نباید به گونه‌ای شود که طلاب در به دست آوردن مدرک مربوطه از حوزه نا امید شوند و به سراغ نهاد‌های دیگر رفته و در آنجا به دنبال ارتقای مدرک خود باشند؛ بنابراین در عین جدیت، ‌باید از سخت‌گیری‌های بی مورد اجتناب کرد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه، ارائه آموزش‌های لازم به طلاب برای تعمیق و بالا بردن سطح کیفی پایان‌نامه‌ها را ضروری دانستند و بیان کردند: تمامی طلابی که برای سطح 3 و 4 نام‌نویسی می‌کنند، باید آموزش‌های لازم‌ روش شناسی و روش تحقیق را بگذرانند تا مشکلات آنها در اخذ مدارک مربوطه برطرف شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کل کشور  در پایان به نقش مهم دبیران کمیته‌های مدارک علمی حوزه اشاره کردند و فرمودند: دبیران می‌توانند در برطرف نمودن مشکلات طلاب در عرصه ارائه پایان‌نامه‌ها، نقش مهمی ایفا کنند، از این رو باید نسبت به این مسئله توجه خاص نمود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.