دلیل ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی95/06/10

http://bushehri.net/images/NESHAST/74147/boshehre004.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» طی سخنانی در پاسخ به اینکه چه کسانی مانع وحدت میان شیعه و سنی می شوند؟ بیان کردند: دشمنان ما اگر بتوانند تفرقه در میان امت اسلامی ایجاد کنند، زمینه برای سوء استفاده آنها از منابع ثروت های امت اسلامی فراهم خواهد شد.

تعبیر معروفی است که «تفرقه بینداز و حکومت کن» یکی از مصادیق بارز سعی در ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی همین مساله است چرا که دشمنان تصور می کنند اگر بتوانند در ایجاد تفرقه میان امت اسلامی موفق شوند و جامعه اسلامی و امت اسلامی را دچار تشتت کنند و عده ای را علیه عده دیگر بشورانند، در این حال امت اسلامی احساس تنهایی می کنند و پشتیبانی لازم را از درون از دست می دهند و پناه به بیگانگان می برند در این صورت ناگزیر می شوند از امکانات تسلیحاتی کشورهای بیگانه استفاده کنند. آنان می خواهند از این طریق آتش اختلاف را دامن بزنند و شعله ور کنند و در نتیجه کاری کنند که دشمنان اصلی فراموش شوند.

اگر پیروان ادیان دیگر سر جنگ با امت اسلامی نداشته باشند، شیعیان با آنها نیز بحث زندگی مسالمت آمیز را مطرح می کنند؛ چطور ممکن است در خانواده بزرگ امت اسلامی، کسانی که «لا اله الا الله» و «محمد رسول الله» می گویند و به سمت قبله واحدی نماز می خوانند و به قرآن کلام الهی معتقدند، عده ای عده ی دیگر را تکفیر کنند و حکم به قتل آنها بدهند.

ایشان در پایان تصریح کردند: امروز و در این شرایط اگر آنها موفق شوند به جای مطرح شدن اسراییل به عنوان دشمن کینه توز امت اسلامی، شیعه را به عنوان جایگزین اسراییل به صورت دشمن مطرح کنند دشمنان خیلی سود می برند. در این صورت اسراییل با خیال راحت به برنامه هایش ادامه می دهد و شروع به ساخت و ساز و اشغال سرزمین های فلسطین می کند و از سوی دیگر کشورهای اروپایی و غربی هم از امکانات و منابع سرشار امت اسلامی استفاده می کنند و به یغما و غارت می برند.

دیدگاه‌ها   

محمدحسین مشهدی
#1 محمدحسین مشهدی 1394-08-15 08:48
پدر من فوت کرده بود اینقدر گریه نکردم که در مظلومیت این حجاج گریستم دلم به درد آمده بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.