دنيا بايد بداند که حوزه‌هاي علميه تنها مرکز درس و بحث نيست92/07/12

http://www.bushehri.net/images/0000/2/12.gifحضرت آيت‌الله سید هاشم حسيني بوشهري: اگر روحانيت در جبهه‌هاي جنگ حضور نداشت، معلوم نبود که وضعيت اين گونه پيش برود، چرا که روحانيت عامل افزايش روحيه تدين و معنوي‌گرايي در ميان رزمندگان بودند/ دين اسلام دستور مي دهد از مظلومين جهان، اعم از مسلمان و غيرمسلمان، حمايت کنيم

 مدير حوزه هاي علميه کشور در همايش افتتاحيه دوره «روايت‌گري سيره شهدا ويژه طلاب»که درسالن آمفي تئاترمرکزآموزش عقيدتي علي بن ابيطالب(ع) قم بر با موضوع«نقش روحانيت دردفاع مقدس»، برگزار شد، بیاناتی را خطاب به مردم فرمودند که مهمترین آنها خدمت شما عرضه می شود:
- برخي‌ها باشنيدن نام مقدس جهاد، مواضع تعجب‌آميز و ناباورانه‌اي را مي‌گيرند، درصورتي که جهاد، يکي از ارکان اصلي نظام اسلامي است.
- دين مقدس اسلام اجازه هيچ گونه زورگويي و تجاوز را به متجاوزين و مستکبرين نداده و امت اسلامي هم‌سو با اهداف انبيا الهي در مقابل زورگويان ايستاده است .
- خداي متعال اولين کسي است که براي شهدا يادواره برگزارکرده و بعد از آن، رسول گرامي اسلام (ص) و ائمه معصومين عليهم السلام و در ادامه توسط علما و روحانيون صورت گرفته است.
- در دين مقدس اسلام، چهار نوع جهاد ؛ دفاعي، ابتدايي، آزادي بخش وحمايت از مظلوم، بيان شده است.
- امام(ره)در جواب سئوالي گفتند، «دفاع از خود، حق مسلم ما است»، دفاع ابتدايي انسان در مقابل هر گونه تجاوز و زورگويي مورد تاکيد عقل و شرع است .
- دفاع بسيج، سپاه، ارتش و ملت مسلمان در جنگ هشت ساله تحميلي از کيان ، خاک و ميهن جمهوري اسلامي ايران، از جمله جهاد ابتدايي بوده است .
- دفاع ملت‌هاي مظلوم به خصوص فلسطينيان در مقابل بيگانگان، دفاع ابتدايي است .
- خاموش کردن فتنه‌ها در هر زمان، جهاد ابتدايي آزادي بخش است. اسلام به جبارين اجازه مانع شدن براي رساندن احکام و معارف الهي را نخواهد داد و با مزاحمان، از در جهاد ابتدايي آزادي بخش وارد مي‌شود.
- دين اسلام دستور مي دهد از مظلومين جهان، اعم از مسلمان و غير مسلمان که دچار ضعف شده اند، حمايت کنيم.
- پويايي دين اسلام به خاطر ايستادگي در مقابل زورگويان است، سبک زندگي اميرالمومنين (ع)، رسيدگي به وضع مسلمان و غير مسلمان در حکومت ولايي است که اين امر نشانه‌اي از وجود پويايي و منطق در دين اسلام است .
- اسلام با تحميل اعتقادات خود به ديگران مخالف است، ولي اگر در جامعه اسلامي، آثار شرک و الحاد وجود داشته باشد، براي مقابله و محو اين بيماري از جامعه اسلامي دستورات صحيح و روشني داده است.

- روحانيت در طول هشت سال دفاع مقدس، با جان و مالشان در کنار رزمندگان اسلام مبارزه کرده و به شهادت رسيدند .
-خدامحوري، عدم تسليم در مقابل دشمنان، سازش‌ناپذيري، اطاعت بي چون چرا از ولايت از ويژگي‌هاي بارز شهدا است .
- اگر روحانيت در جبهه‌هاي جنگ حضور نداشت، معلوم نبود که وضعيت اين گونه پيش برود، چرا که روحانيت عامل افزايش روحيه تدين و معنوي‌گرايي در ميان رزمندگان بودند که در کنارآنها مي جنگيدند و به شهادت مي رسيدند .
- با توجه به آمارشهدا، تعداد شهداي روحاني هشت سال دفاع مقدس، بيش از آن تعدادي است که به صورت رسمي اعلام شده است.
- دنيا بايد بداند که حوزه‌هاي علميه تنها مرکز درس و بحث نيست بلکه در کنار آموزش دروس فقه، روحيه عمل جهاد را نيز در طلاب تقويت کرده و با پرورش مجاهدان حق و دين، اولين رزمنده مبارزه با استکبار هستند.
- روحانيت با حضور موثر خود در جبهه‌هاي جنگ روحيه ولايت پذيري را در ميان رزمندگان زنده کرد در حال حاضر نيز پيام روحانيت، اطاعت بي چون چراي از ولي فقيه است .
- من مي دانم اگر امروز روز درسي شما هم بود، حضور در محل سيره شهدا را بر درس و بحث خود ترجيح مي داديد، چرا که جهاد و شهادت، نتيجه درس و بحث است.
- در دنياي کنوني با توجه به افزايش گرايش جوامع و مردم به اسلام برخي‌ها هستند که با استفاده از نيروي زور از رسيدن معارف ديني به اين افراد جلوگيري کرده و سعي دارند تاآنها را از دين برگردانند، لذا با استفاده از نيروي زور مي خواهند آن‌ها را از دين برگردانند.

دیدگاه‌ها   

مناعتی
#1 مناعتی 1394-08-16 07:20
خدا لعنت کنه آل سعود و خلیفه را
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.