دینداری عاریه ای و فصلی خطرناک است95/02/07

http://bushehri.net/images/0bushehri/1/IMG09292919.jpgمدیر حوزه های علمیه کشور دینداری فصلی را یکی از تهدیدات متدینین عنوان کردند و فرمودند: در گذشته بانوان در عوارضی قم حجاب بر سر کرده و تغییر چهره داده و با قیافه مناسب وارد شهر کریمه اهل بیت(ع) می شدند؛ اما امروز دم درب حرم تغییر چهره می دهند.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» در دیدار کارکنان ناجا سراسر کشور با اشاره به روایتی از امام کاظم(ع) اظهار داشتند: حضرت در این حدیث فرمودند: «وَجَدْتُ عِلْمَ النّاسِ فى أرْبَع: أَوَّلُها أنْ تَعْرِفَ رَبَّكَ، وَالثّانِيَةُ أنْ تَعْرِفَ ما صَنَعَ بِكَ، وَالثّالِثَةُ أنْ تَعْرِفَ ما أرادَ مِنْكَ، وَالرّبِعَةُ أنْ تَعْرِفَ ما يُخْرِجُكَ عَنْ دينِكَ» تمام علم مردم را در چهار مورد شناسایى كرده ام؛ اوّلين آن ها اين كه پروردگار و آفريدگار خود را بشناسى و نسبت به او شناخت پيدا كنى. دوّم، اين كه بفهمى كه از براى وجود تو و نيز براى بقاء حيات تو چه كارها و تلاش هائى صورت گرفته است. سوّم، بدانى كه براى چه آفريده شده اى و منظور چه بوده است. چهارم، معرفت پيدا كنى به آن چيزهائى كه سبب مى شود از دين و اعتقادات خود منحرف شوى (يعنى راه خوشبختى و بدبختى خود را بشناسى و در جامعه چشم و گوش بسته حركت نكنى).

ایشان ابراز داشتند: خداشناسی باید در رفتار و اعمال ما موج زده تا با گناه ها مقابله کرده و موجب سعادت ما شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به آسیب های دینی موجود در جامعه، خاطرنشان ساختند: انسان ها در مرحله دین داری متوجه آفت هایی خواهند شد که گاهی یک آسیب، ثمرات بسیاری را از بین خواهد برد.

عضو خبرگان رهبری تصریح کردند: ما در تاریخ اشخاصی را داشته ایم که جایگاه بالایی نیز داشته؛ ولی آسیبی سبب شد تا او از اوج قدرت به اوج ذلت کشانده شده است.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشتند: امروز  داعش و تکفیری ها در سوریه، عراق، یمن، لبنان، افغانستان و ... عبادت خدا هم می کنند؛ اما دچار احوالاتی هستند که تمام نماز، قرآن و عبادت  آنان را از بین می برد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به مصادیق آسیب ها، اظهار داشتند: دین داری فصلی و عاریه ای، یکی از تهدیداتی است که متوجه انسان ها می شود؛ به این معنا که شخص به گونه ای برنامه دینی خود را تعریف کند که تا در جمع متدینین است، اظهار دیانت می کند و وقتی در جمع غیر متدینین قرار می گیرد، همانند آنان رفتار می کند.

ایشان ابراز داشتند: انسان های دین دار، اشخاصی هستند که در سختی ها و ناملایمات دین خود را نگاه داشته و همانند میثم تمار برای حفظ آن، جان خود را نثار کرده اند.

مدیر حوزه های علمیه کشور خاطرنشان ساختند: امروز متأسفانه در جامعه ما اشخاصی هستند مطابق با زمان، مکان، شرایط و ... رفتار کرده و اعمال خود را انجام می دهند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کردند: امروز برخی از بانوان برای تشرف به حرم چهره مناسبی گرفته و چادر به سر می کنند و متأسفانه در بیرون با وضعیتی نامناسب حضور دارند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه بیان کردند: در گذشته بانوان در عوارضی قم تغییر چهره داده و با قیافه مناسب وارد شهر کریمه اهل بیت(ع) می شدند؛ اما امروز دم درب حرم تغییر چهره می دهند.

امام جمعه قم اظهار داشتند: استخفاف به دین، دومین آسیبی است که متوجه متدینین بوده و باید مراقب آن بود.

آیت الله حسینی بوشهری افزودند: امروز برخی از متدینین اقامه نماز را به آخر وقت انداخته و سستی و کاهلی می کنند و دنیا مانع دینداری اشخاص می شود.

امام جمعه قم در پایان خاطرنشان ساختند: انسان های متدین باید میان دین و دنیا جمع کنند تا بتوانند به سعادت برسند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.