رسانه‌ها اخلاق را فدای منافع شخصی و جناحی نکنند93/03/19

 http://bushehri.net/images/1000/1245/IMAGE635266893990000000.jpgمدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به این که در دنیای کنونی کار رسانه‌ای، جایگزین جنگ سخت شده است،‌فرمودند: رسانه‌ها نباید چارچوب‌های اخلاقی و دینی را فدای منافع شخصی و جناحی کنند. 

حضرت آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری«دامت برکاته»، صبح دیروز در آیین افتتاحیه دفتر خبرگزاری تسنیم در قم، به نقش رسانه‌ها در دنیای کنونی اشاره کردند و اظهارداشتند: در دنیای امروز رسانه‌ها بیشترین کارکرد و تاثیرگذاری را دارند و نمی توان از این ابزار بسیار مهم چشم‌پوشی کرد، چون کار رسانه‌ای، جایگزین جنگ سخت شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشورتصریح کردند: رسانه گاهی نقشی بیش از یک پارلمان و کابینه را ایفاء می کنند و مسئولان حکومت‌ها نمی‌توانند بدون توجه به اخبار پیرامونی، در عرصه مسایل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... درست تصمیم‌گیری کنند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به استفاده ابزاری دنیای استکبار از رسانه‌ها در راستای تسلط بر افکار و اندیشه‌های ملت‌ها به ویژه جوامع جهان سومی، ابراز داشتند: قدرت های بزرگ به جای لشگر‌کشی به دیگر کشورها از طریق رسانه‌ ذهنیت مردم را تغییر داده و منافع استکباری خود را تامین می‌کنند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه قرآن را بزرگترین و تاثیرگذارترین رسانه در طول تاریخ بشریت دانستند و خاطرنشان کردند: خدای متعال یکی از نام‌های پیامبران الهی را «نبی» یعنی خبر دهنده و پیام‌رسان قرار داده است، البته ما نمی‌توانیم به این مقام برسیم، ولی باید از ویژگی بارز پیام‌رسانان الهی مانند عصمت و صداقت الگو بگیریم تا در فضای فعالیت رسانه‌ای دچار انحراف و لغزش نشویم.

آیت الله حسینی بوشهری همچنین با اشاره به الزامات رسانه‌ای، تاکید کردند: رسانه‌ها باید در عرصه اطلاع‌رسانی در وهله اول، اخلاص داشته باشند و کار را برای خدا انجام دهند، نه منافع شخصی و جناحی و گروهی.

نماینده مردم شریف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری، اعتما‌دسازی را دومین مسئله از الزامات فعالیت رسانه‌ای ذکر کردند و افزودند: اعتماد‌سازی نقش کلیدی و اساسی در پیشبرد اهداف رسانه‌ای دارد و اگر این مسئله مهم به فراموشی سپرده شود، توفیقی حاصل نخواهد شد.

دیدگاه‌ها   

سلطانپور
#2 سلطانپور 1394-09-13 13:03
نیروی انتظامی وجودش اقتدار ایران است این امنیت را مدیون این گروه هستیم خدا حافظشان باشه
نقل قول کردن
کمال
#1 کمال 1394-09-12 06:05
نیروی انتظامی اطلاعات در ایران واقعا فعالند ایوالله دارند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.