رسیدن به اقتصاد مقاومتی جهاد مالی می‌طلبد 93/02/19

http://bushehri.net/images/1000/1245/boshehri_l921111_192795.jpgمدیر حوزه های علمیه کشور، اقتصاد مقاومتی را اقتصادی فعال دانستند وفرمودند: اقتصاد مقاومتی منحصر به دوران تحریم نیست و از طرفی اقتصاد انفعالی نیز محسوب نمی‌شود و برای تمام دوران‌ها کاربرد دارد. 

حضرت آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری، دیروز در همایش گفتمان اقتصاد مقاومتی از منظر دین، در سالن‌ همایش‌های شهرداری قم، با تبریک ماه رجب، فرمودند: بحث اقتصاد مقاومتی بسیار گسترده است و باید در مورد آن بررسی‌های زیادی انجام شود.

ایشان با تاکید بر لزوم تبیین اقتصاد مقاومتی، تاکید کردند: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی نیست و باید راهکارهای مقاومت اقتصادی را از منظر دین استخراج و عملیاتی کرد.

نماينده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبري، تلاش برای کنترل فشار و تهدید‌های اقتصادی را معنای دقیق اقتصاد مقاومتی عنوان کردند و افزودند: اقتصاد مقاومتی به معنای آن است که فشارها و تهدید‌های دشمنان علیه کشور کنترل شود و تلاشی مضاعف برای خنثی سازی آنها صورت بگیرد تا از فشار بر اقتصاد کشور کاسته شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، هدف از اقتصاد مقاومتی را رفاه عمومی در جامعه برشمردند و بیان داشتند: هدف اقتصاد مقاومتی، رفاه عمومی در جامعه است و ریاضتی برای مردم نخواهد داشت؛ اقتصاد مقاومتی صرفا ایستادگی در مقابل دشمنان نیست و ایجاد امنیت و ثبات اقتصادی را نیز شامل می‌شود.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری، اقتصاد مقاومتی را اقتصادی فعال دانستند و ابراز داشتند: اقتصاد مقاومتی منحصر به دوران تحریم نیست و از طرفی اقتصاد انفعالی نیز محسوب نمی‌شود و برای تمام دوران‌ها کاربرد دارد.

معاون جامعه مدرسین حوزه،ا اشاره به تفاوت اقتصاد مقاومتی و ریاضتی، خاطرنشان کردند: در اقتصاد مقاومتی سنگینی بار اقتصاد بر دوش برنامه‌ریزان و مدیران کشور است، ولی در اقتصاد ریاضتی سنگینی بار اقتصاد جامعه بر دوش مردم است.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.