رفع آسيب‌هاي حوزه نشر ديني از دغدغه‌هاي حوزه علميه است94/02/19

http://bushehri.net/images/888888888/n00222257-t.jpgمدير حوزه‎هاي علميه سراسر کشور در بازديد از نمايشگاه کتاب تهران فرمودند: رفع آسيب‌هاي حوزه نشر ديني از دغدغه‌هاي حوزه علميه است.

حضرت آيت الله سید هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته»، مدير حوزه‎هاي علميه سراسر کشور روز گذشته، در نشستي صميمي با سيدعباس صالحي، رئيس بيست و هشتمين نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران بیان داشتند: در ابتدا تشکر مي‌کنم از رئيس نمايشگاه کتاب تهران که دومين روز از برگزاري نمايشگاه را به نام استان قم نامگذاري کرده‌ است.

ایشان در ادامه درباره نشر کتاب‌هاي ديني افزودند: حوزه نشر ديني با دغدغه‌ها، آسيب‌ها و مشکلات زيادي مواجه است که براي رفع آنها نيازمند ياري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هستيم. اين نشست هم‌انديشي فرصت خوبي براي مؤلفان، ناشران و نويسندگان است که مسائل و دغدغه‌هاي حوزه نشر و آسيب‌هايي که امروزه در حوزه نشر ديني مشاهده مي‌شود را با رياست نمايشگاه کتاب تهران مطرح کنند.

آيت‌الله حسینی  بوشهري ادامه دادند: بيان آسيب‌ها و رفع آنها  در حوزه نشر کتاب ديني از دغدغه‌هاي جدي ما محسوب مي‌شود. قانون کپي‌رايت براي حمايت از آثار نويسندگان و ناشران نيز بايد در جلسات متعدد با رياست نمايشگاه کتاب مطرح و حل شود.

مدير حوزه‎هاي علميه سراسر کشور عنوان کردند: اينترنت تکنولوژي بسيار خوبي است، اما ضعف‌هايي دارد که به دليل نبودن قانون کپي‌رايت در ايران، برخي را که علم نشر کتاب‌هاي ديني را ندارند يک‌شبِ نويسنده و محقق مي‌کند. حوزه علميه با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي جلوگيري از اين معضل عزم و حمايت جدي دارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.