رمز و راز جاودانگی عاشورا93/08/10

http://hosseiniboshehri.ir/images/01/82_Ashura.jpgمدیر حوزه‎های علمیه کشور حادثه عاشورا و قیام اباعبدالله را به دانشگاهی تشبیه کردند که دانشجویان آن منحصر به مذهب شیعه نیستند و فرمودند: مسلمانان اعم از شیعه و آزادی خواهان جهانی در این دانشگاه در رشته‎های مختلف همچون محبت و اخلاق کارنامه قبولی می‎گیرند.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» مدیر حوزه‎های علمیه کشور دیروز (جمعه) در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر با اشاره به نهضت و حادثه عاشورا، فرمودند: یکی از مسائل مهمی که مرتبط با عاشورا و نهضت حسینی است و توجه بسیاری از دانشمندان، نویسندگان و آزادمندان جهانی را جلب کرده، رمز و راز جاودانگی عاشورا است.

ایشان افزودند: در طول تاریخ بشریت، انقلاب‎های زیادی رخ داده است و حتی از نظر زمان این انقلاب‎ها گاهی طولانی تر از حادثه عاشورا است و تعداد کسانی که در این انقلاب‎ها جان باختند شاید بیشتر از کشته‎های کربلا است اما چرا حرکت و قیام امام حسین(ع) از زمانی که پدید آمد، بعد از گذشت 1375 سال از محرم و عاشورا همچنان جاودانه است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه در طول این مدت دل‎ها شور حسینی می‎زند و از نسلی به نسل دیگر منتقل می‎شود، اظهار داشتند: این حرکت از عصر عاشورا که حضرت زینب(س) عزاداری کرد تا به امروز ادامه دارد و این خون از جوشش نمی‎افتد و این حرکت متوقف نمی‎شود و  هر ساله نیز عزاداری‎ها با طراوت بیشتری برگزاری می‎شود.

دیدگاه‌ها   

محتاج دعا
#3 محتاج دعا 1394-09-19 09:27
راهشان پُر رهرو و مستدام باد .
محتاج دعا
نقل قول کردن
یاسر
#2 یاسر 1394-09-18 18:03
ای خدا رفتند روحشون شاد
به امید ظهور حضرت حجت ابن الحسن (ع) و به امید دیدار این حضرت در این دنیا برای همه ما
الهم عجل لولیک الفرج
آمین
نقل قول کردن
علیرضا
#1 علیرضا 1394-09-18 07:25
یاد شما تا ابد گرامی خواهد بود. خداوند شما شهیدان را در جوار رحمت خود حفظ نماید و به خانواده های گرامیتان صبر عطا نماید. آمین
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.