روايات مختلف از بيانيه سوئيس مردم را نگران مي‌کند94/01/17

http://bushehri.net/images/zaman0mohammadrezapoor/12_8909131084_L600.jpgمدیر حوزه‎های علمیه سراسر کشور با بیان این سخن که «روايات مختلف از بيانيه سوئيس مردم را نگران مي‌کند،» پيشنهاد دادند: تمام کساني که در اين نشست حضور داشتند و به يک متن واحد رسيدند اين متن را با زبان واحد منتشر و امضا کنندحتي اگر بيانيه الزام آور نباشد.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به بيانيه لوزان سوئيس ضمن تشکر از تلاش تيم مذاکره کننده و مجاهدت‌هاي شبانه روزي آنها اظهار داشتند: مردان هسته‌اي کشور به عنوان افسران ما در ميدان جنگ ديپلماسي ظاهر شدند و ما موظفيم  قدردان آنها باشيم.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با بيان اينکه چند ماهي بيشتر تاتوافق نامه جامع هسته‌اي فاصله نداريم اظهار داشتند: باوجود اين، در حال حاضر شاهد چند روايت مختلف در رابطه با اين بيانيه هستيم. ظريف و عراقچي به نوعي در مورد اين بيانيه سخن مي‌گويند و آمريکايي‌ها به نوعي ديگر، تيم مذاکره کننده ما بيان مي‌کند در اولين اقدام بعد از توافق لغو همه تحريم‌ها محقق خواهد شد و طرف آمريکايي مي‌گويد تحريم‌ها به صورت تدريجي تعليق خواهد شد!

عضو خبرگان رهبري با بيان اين که مهم است مردم با تعابير مختلف دچار تشويش و سو برداشت نگردند تصريح کردند: به همين دليل متن بيانيه بايد به گونه‌اي دقيق، شفاف، قوي و محکم نوشته شود و در آن صراحتا بيان شود که تحريم‌ها که موضوع اصلي توافق است، چه خواهد شد؟

ایشان اضافه کردند: بنده معتقدم براي مرحله بعد که ما به سمت توافق جامع مي‌رويم متني که قابل تفسيرهاي مختلف باشد نمي‌تواند قابل اعتماد باشد ضمن اينکه ما بايد به هر ميزان که تعهد مي‌دهيم از طرف مقابل تضمين بگيريم.

عضو مجلس خبرگان رهبري سخنان خود را با يک پيشنهاد به پايان رساندند و آن اين بود که تمام کساني که در اين نشست حضور داشتند و به يک متن واحد رسيدند اين متن را با زبان واحد منتشر و امضا کنندحتي اگر بيانيه الزام آور نباشد، در غير اين صورت هر کس مطابق منافع خود از بيانيه ذکر شده تفسير به رأي خواهد کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.