روحانیت فرصت سوزی نکند/ قدرت سیاسی، اجتماعی و رسانه ای روحانیت و حوزه تشیع هیچگاه مانند امروز نبوده است95/05/24

http://bushehri.net/images/0bushehri/za%2014.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته»، صبح امروز در اجلاسیه مدیران استانی و معاونان ستادی حوزه های علمیه، اظهار داشتند: باید از ظرفیت عالمان دینی در استان ها و شهرستان ها بهره برد؛ زیرا این امر می تواند در رونق بخشیدن به حوزه مؤثر باشد.

ایشان با اشاره به اینکه برخی روایات به مسئله فرصت، توجه به آن و عنایت الهی در این زمینه، تذکر داده اند، ابراز داشتند: باید از فرصت های در اختیار به عنوان نردبان ترقی استفاده و از فرصت سوزی جلوگیری کرد.

معاون جامعه مدرسین با اشاره به روایاتی که به «فرصت های از دست رفته»، «حال» و «پیش رو» اشاره دارند، ابراز داشتند: افراد زیادی در گذشته برای حوزه های علمیه تلاش و مجاهدت داشته اند و ما امروز این فرصت را در اختیار داریم که با همتی مضاعف آن تلاش را تبدیل به احسن کنیم.

عضو خبرگان رهبری به شرایط ویژه پیش روی حوزه اشاره کرد و فرمودند: روحانیت و حوزه تشیع از نظر کمیت، قدرت سیاسی و اجتماعی و قدرت رسانه ای هرگز مانند امروز نبوده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه از حضور نسل جوان فاضل، استاد و طلبه در دوران کنونی سخن فرمودند و یادآور شدند: روحانیت هرگز مانند امروز از رهبری خبیر، هوشمند، دلسوز و با مراجعی آگاه و مردمی همراه، برخوردار نبوده و باید از این فرصت ها بهره ببریم.

آیت الله حسینی بوشهری توجه بیشتر به اخلاق در جامعه، تحول و رسیدن به وضع مطلوب، تربیت نیروی انسانی و مجتهد به میزان نیاز جامعه و موضع گیری داخلی و بین المللی را از انتظارات پیش روی حوزه علمیه عنوان کردند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، رسیدن به افق مطلوب را با نگاه به توصیه های مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید مورد توجه قرار دادند و تصریح کردند: اگر حوزه را آنگونه که هست، نشناسیم، برای آنگونه که باید باشد، نمی توان برنامه ریزی کرد.

ایشان مسئولیت شورای عالی حوزه علمیه را رصد افق های آینده و ارائه سیاستگزاری و برنامه ریزی برای مدیران دانستند و یادآور شدند: باید از الگوهای پرپیچ و خم دوری کرد و در کنار پردازش به کارهای ضروری، سایر امور به متولیان آن سپرده شود.

عضو خبرگان رهبری به ایجاد ارتباط و پیوستگی شورای عالی حوزه علمیه خراسان و شورای عالی حوزه های علمیه  تأکید و خاطرنشان کردند: باید از ظرفیت عالمان دینی در استان ها و شهرستان ها بهره برد زیرا می تواند در رونق بخشیدن به کار حوزه های علمیه نقش اساسی داشته باشد.

معاون جامعه مدرسین، اهمیت گرایش های انقلابی و بصیرت افزایی، گسترش رشته های تخصصی، ساده زیستی، استفاده از مراکز تخصصی، توجه به طلاب مستعد، توجه به موضوعاتی برای تحقیق و پژوهش، معیشت و ... را مهم ارزیابی کردند و از مدیران استانی خواستند تا برای رسیدن به حوزه علمیه ای مطلوب وقت بیشتری صرف کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.