روحانیون با اقدام خود در باورهای اعتقادی مردم تردید ایجاد نکنند 92/12/03

http://bushehri.net/images/zamanm/24236.jpgسوم اسفند سالروز پیام تاریخی امام خمینی(ره) در سال 67، خطاب به روحانیون، مراجع، مدرسین، ائمه جمعه و جماعات سراسر کشور مشهور به «منشور روحانیت» است. امام(ره) در این پیام نکات مهمی در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی و اجتماعی به روحانیون گوشزد می کنند که می تواند چراغ راه حوزه و روحانیت باشد.

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری،مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در گفت وگو با یکی از خبرگزاری ها دیدگاه خود درباره بخش هایی از این منشور را مطرح کردند.

در قسمتی از متن منشور روحانیت، امام خمینی(ره) فرموده اند روحانیون اصیل همراه و همگام با سرمایه داران نمی شوند و به کسب مقامات علمی و معنوی می پردازند. آسیب های همراهی روحانیون و سرمایه داران چیست که امام(ره) تاکید می کند روحانیت با پول پرستی یک جا جمع نمی شود؟

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در جواب این سوال بیان داشتند: روحانیت جایگاه معنوی و قدسی دارد و به خاطر همین جایگاه ها مورد احترام مردم هستند. مردم برای واقف شدن به مسایل دینی به علما مراجعه می کنند؛ در صورتی این موقعیت برای عالمان دین ماندگار است که درگیر مسایل دنیایی نشوند و اگر احیانا روزی عالمان دین به خاطر همراهی با سرمایه داران دچار خوی و خصلت دنیاگرایی شوند باید بدانند این خصلت انسان را از یک فضای دینی و معنوی جدا می کند و طبعا دیگر علما آن نقش الگویی که باید برای جامعه داشته باشند را از دست می دهند. اینکه امام(ره) روحانیت را به پرهیز از پول پرستی هشدار می دهند به خاطر این است که آن جایگاه معنوی و هدایت گری روحانیت باقی بماند و روحانیت دستخوش چنین مسایلی نشوند چرا که این امر نهایت پایگاه اجتماعی آنان را در میان مردم سست و بی اساس می کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.