روحیه شهادت طلبی رمز موفقیت ما در دوران دفاع مقدس بود.92/06/29

http://h-bushehri.ir/images/namazjoume/2.pngحضرت آیت الله حسینی بوشهری خطیب این هفته نماز جمعه  قم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی حوادث آن زمان افزودند: آنچه در طول دوران دفاع مقدس اتفاق افتاد به سرگردگی صدام نبود بلکه بین ایران و تمام دنیا بود و دنیا یکپارچه با نیروهای امکاناتی و تسلیحاتی به جنگ با ایران پرداخت.  ایشان در ادامه افزودند:ایران به عنوان اسلام قیام کرد و با رهبری امام  و مطرح کردن شعار نه شرقی ونه غربی راهی نو به جهانیان ارائه کردند. نه به بلوک شرق تکیه کرد و نه به بلوک غرب. و دنیا احساس کرد که که یک رقیب جدی به میدان آمده و باید با آن مبارزه کرد.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری چند علت وعامل  پیروزی در دفاع مقدس را برشمردند:

1) ملت، سپاه، ارتش، بسیج، با امید به خدا وامیدادهای الهی وارد میدان شدند و کسی که با توکل وامید به خدا وارد بشود قطعا نصرت با اوست.

2) روحیه قوی نیروهای جوان و شهادت طلب ما بود. شهادت یک افتخار برای رزمندگان وخانواده‎های آنان مطرح شد وشما کجا چنین روحیه ای سراغ دارید.

3) تکیه به ظرفیت های درونی خود. ملتی که به ظرفیت های درونی خود تکیه داشته باشدو به بیرون از مرزها چشم طمع نداشته باشد قطعا کمبودها را با نوآوری جبران می‏کند. 

ایشان به درسهایی که از دفاع مقدس می توان گرفت اشاره کردند:

الف) ملت باید به ارزش ها توجه داشته باشد.

ب) عامل معنویت، عامل تعیین کننده ای است.

ج) اگر می‎خواهیم این انقلاب تداوم پیدا کند باید قدردان شهدا رزمندگان و جانبازان و حادثه آفرینان باشیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.