سخن مقام معظم رهبری در این نیست که آیا ما پیشرفت داریم یا خیر93/10/11

http://bushehri.net/images/zaman0mohammadrezapoor/a.jpgحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» دیشب در نشست هم اندیشی مدیران مراکز و حوزه‌های علمیه سراسر کشور با مرکز حوزوی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که در مجتمع آموزش امام خمینی (ره) قم  برگزارشد، با اشاره به اهمیت موضوع الگوی ایرانی اسلامی اظهار کردند: این بحث توسط رهبر انقلاب چند سالی است که مطرح شده است و حوزویان و دانشگاهیان با همت بالا این بحث را پیگیری می‌کنند.

ایشان با بیان اینکه سخن رهبری در این نیست که آیا ما پیشرفت داریم یا خیر بیان داشتند: با روی کار آمدن نظام مقدس جمهوری اسلامی و در شرایط سخت تحریم و عداوت‌های دشمنان به پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ای نائل آمده‌ایم، ولی در اینجا منظور رهبری معنای پیشرفت است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کردند: الگوهایی که از غرب الهام گرفته باشند کشورهای جهان را به کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه تقسیم می‌کنند و مقصود آنها از توسعه یافته کشورهایی هستند که جهت آنها به سمت غرب است و اگر این چنین نباشد توسعه نیافته‌اند.

ایشان بیان کردند: مقام معظم رهبری در مورد پیشرفت صحبت نکرده‌اند، بلکه در مورد الگو و مدل صحبت می‌کنند و اینکه چه مدلی را برای پیشرفت می‌خواهیم ارائه کنیم مسئله کلیدی در فرمایشات رهبری است.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» فرمودند: الگوی غربی‌ها بر اساس مبانی مادی است و این الگو نمی‌تواند برای نظامی الگو باشد که خاستگاه آن دین اسلام و قرآن و وجود پیامبر (ص) باشد.

ایشان افزودند: اگر کورکورانه به سمت پیشرفت حرکت کنیم جامعه ما مانند غربی می‌شود که ظاهر آن پیشرفت کرده، ولی فقر و مشکلات متعدد در آنها فراوان است و کانون خانواده در آنها متلاشی شده  و چیزی از اخلاق انسانیت و معنویت مطرح نمی‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور مطرح کردند: انسانی که ما باید باشیم و انسانی که غربی‌ها معرفی می‌کنند کاملاً متفاوت است.

ایشان با اشاره به اینکه رهبری بر چهار مقوله امنیت، رفاه، عدالت و حکومت به عنوان عرصه‌های مهم پیشرفت که بر اساس مبانی اسلام باشد تأکید کرده‌اند بیان داشتند: اگر ما کلمات ناب و زلال اهل‌بیت (ع) را در قالب درست و صحیح ارائه کنیم تشنگان معارف اهل‌بیت (ع) در دنیا بسیار هستند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.