سرمایه عمر را راحت از دست ندهیم94/11/06

http://bushehri.net/images/busshehri/IMG07304602.JPGحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» امروز در دیدار مسئولین و طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) آبادان اظهار داشتند: امروز وظایف سنگینی بر عهده روحانیت است که بر اساس آن مسئولیتی بزرگ دارند.

ایشان با اشاره به روایتی از امام صادق (ع)، ابراز داشتند: حضرت در این حدیث فرمودند: «مَنِ اسْتَوي يَوْماهُ فَهُوَ مَغْبُونٌ وَ َمْن كانَ آخِرُ يَوْمَيْهِ شَرَّهُما فَهُوَ مَلْعوُنٌ وَ مَنْ لَمْ يَعْرِفِ الْزِيادَةَ فِي نَفْسِهِ فَهُوَ فِي نُقْصانٍ وَ مَنْ كانَ اِلي الْنَقْصانِ فَالْمَوْتَ خَيْرٌ لَهُ مِنَ الْحَياةِ» آن كس كه دو روزش ( از نظر معنوى ) مساوى باشد ملعون است و كسى كه دومين روزش بدتر از روز اولش است ملعون است و آنكس كه افزايش (معنوى) در خود نبيند در سرازيرى نقصان و كمبود است و كسى كه چنين باشد مردن براى او بهتر از زندگى است.

مدیر حوزه های علمیه کشور تأکید کردند: بزرگترین سرمایه انسان ها عمر آنهاست و باید از این سرمایه با ارزش، کمال استفاده را ببریم.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به روایتی از رسول اعظم (ص) خاطرنشان ساختند: رسول خاتم(ص) فرمودند: «رحم اللَّه من حفظ لسانه و عرف زمانه و استقامت طريقته» خدا رحمت كند آن كس را كه زبان خود را حفظ كند و روزگار خود را بشناسد و روش او راست باشد.

امام جمعه قم تصریح کردند: طلبه ای مورد عنایت بزرگان و مردم قرار می گیرد که زبان خود را حفظ کرده؛ زمان خود را شناخته؛ راه مستقیم را انتخاب کرده و افراط و تفریط در کار او نباشد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشتند: برخی به دنبال آن هستند که فضای جامعه دینی را به سمت دیگری بکشانند؛ چراکه عارف به زمان خود نبوده و از علم خود استفاده نمی برند.

دیدگاه‌ها   

محمد مهدی ایروان
#1 محمد مهدی ایروان 1394-11-04 08:44
بسیار مطلب مفیدی بود متشکرم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.