سلامت جسمانی افراد در گرو سلامت روان آنها است 92/09/28

http://www.bushehri.net/images/1000/boshehri_l9289_177858.jpgمدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور طلاب را پزشکان روحی و روانی جامعه دانستند و فرمودند: به هر میزان ایمان افراد در جامعه تقویت شده و توکل به خدا بیشتر شود بسیاری از نگرانی‌ها در زندگی از بین می‌رود.

حضرت  آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در همایش مدیران استانی مرکز مدیریت و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه سراسر کشور که پیش از ظهر امروز در مؤسسه وحیانی اسرا برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) بیان داشتند: موفقیت تمام انسان‌ها به ویژه انسان‌های که رسالت سنگین بر عهده دارند در گرو سلامت جسم و روح است.

ایشان ادامه دادند: اگر روح و جسم فرد گرفتار مشکل شود قطعا انسان در مسیر موفقیت و رسیدن به اهداف مقدس خود ناکام می‌ماند، اسلام نیز بر سلامت جسم و روح تأکید فراوانی دارد.

نماينده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبري با اشاره به این‌که بخش عمده‌ای از بیماری‌های جسمانی افراد به سبب دلهره‌، استرس و اضطراب است، خاطرنشان کردند: اگر سلامت روحی و روانی در جامعه تقویت شود مسلما سلامت جسمانی نیز بهتر می‌شود، البته بخش عمده مشکلات روانی افراد به سبب عدم و یا ضعف ایمان است.

عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري افزودند: شناخت افراد یکی از مهم‌ترین مسائل در سلامت روان است، برای نمونه منشأ اصلی بسیاری از سرطان‌ها به سبب شوک‌ و ترس‌های است که بر افراد وارد می‌شود، به هر میزان ایمان افراد جامعه تقویت شده و توکل به خدا بیشتر شود بسیاری از نگرانی‌ها در زندگی از بین می‌رود.

 

دیدگاه‌ها   

ناشناس
#2 ناشناس 1394-11-11 05:10
بسیار مطلب ارزنده ای بود
نقل قول کردن
ستوده
#1 ستوده 1394-11-10 06:23
بله بسیار این موضوع آزار دهنده شده بعضی جاها می دانم به قتل یک شخص انجامیده است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.