سیره و روش زندگانی شهید مطهری بهترین الگو برای همگان است

http://h-bushehri.ir/images/zaman0mohammadrezapoor/11459_thumbzoom.jpgآیت الله  حسینی بوشهری:سیره و روش زندگانی شهید مطهری بهترین الگو برای همگان است مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: متصدیان فرهنگی، کارشناسان و طلاب در کنار آثار مطالعاتی شهید مطهری، روشهای مطالعه، تحقیق، پژوهش و زندگانی این شهید را در دستور کار خود قرار دهند.

 آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت شهید مطهری که پیش از ظهر پنج شنبه در دفتر مدیر حوزه علمیه برگزار شد، با اشاره به لزوم بهره مندی از سبک سیره تبلیغی شهید مطهری اظهار داشت: متصدیان فرهنگی، کارشناسان و طلاب باید در کنار آثار شهید مطهری روشهای مطالعه، تحقیق، پژوهش و زندگانی این شهید را در دستور کار خود قرار دهند تا بتوانیم از سبک سیره تبلیغی ایشان بهره مند شویم.

وی ادامه داد: در مراسم‌های گوناگونی که برای شهید مطهری برگزار می‌شود باید آثار اسلامی را نشر داده و از شخصیت‌های بزرگی که در این عرصه همچون شهید مطهری نقش آفرینی کرده‌اند یاد شود.

باید برنامه جامعی برای ترویج افکار شهید مطهری داشته باشیم

نماینده مجلس خبرگان رهبری خطاب به اعضای ستاد بزرگداشت شهید مطهری بیان داشت: باید برنامه جامعی برای ترویج افکار شهید مطهری داشته باشیم و فقط به یک مراسم سالگرد این شهید اکتفا نکنیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه نیازهای جامعه روز به روز بیشتر می‌شود و باید آثار شهید مطهری به صورت موضوعی بررسی شود، عنوان کرد: بازخوانی اندیشه های این شهید برای اقشار مختلف جامعه که یکی از تاکیدات رهبری نیز می باشد باید با جدیت بررسی شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های شهید مطهری تصریح کرد: شهید مطهری دارای اخلاص و آگاه به فلسفه غرب بوده و با شناخت عمیق و همه جانبه دین اسلام در عرصه‌های گوناگون صاحب نظر بود.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشت: تسلط بر فلسفه غرب و نگاه عقلانی و منطقی این شهید بر مسائل موجب شد افرادی در دیگر کشورها اهتمام ویژه‌ای به مطالعه آثار و شخصیت این شهید داشته باشند.

شهید مطهری توانست هنر دین را در قالب داستان به تصویر بکشد

وی افزود: شهید مطهری از مسائل پیرامون خود غافل نبوده و با حضور در دانشگاه توانست نقش موثر خود را ایفا کند که این برای همه طلبه ها یک الگو است.

عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: اخلاص این شهید در تمام ابعاد زندگانی ایشان و رفتارها، گفتارها و آثار ایشان نمایان است به طوری که اخلاص در عمق دل این شهید نفوذ کرده بود.

وی اضافه کرد: این شهید با مشکل یابی و مشکل ستیزی خود توانست افراد بسیاری را در برابر آسیب های اجتماعی اروپا واکسینه کرده تا خللی وارد نشود.

آیت الله حسینی بوشهری زمان شناس بودن، مخاطب شناس بودن، همراهی دانش و دین و تفکر عمیق در مسائل را از دیگر ویژگی های این شهید عنوان کرد و افزود: شهید مطهری یک مصلح اجتماعی بود که با تعبد و تطبیق مباحث فکری توانست هنر دین را در قالب داستان برای اقشار مختلف جامعه به تصویر کشیده و در همه عرصه ها نقش آفرینی کند

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.