شاخصه‎های فرهنگ چیست 95/01/15

http://bushehri.net/images/1222222222222.jpgمدير حوزه هاي علميه سراسر کشور حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» طي سخناني درباره شاخصه های فرهنگ فرمودند: نکته‏‎ای در اینجا مطرح است که در رابطه با کار فرهنگی، در دنیای امروز دشمنان می‏خواهند چه اتفاقی بیفتد و چه کاری را دنبال می‏کنند و ما چه نقشی باید ایفا کنیم؟ اساساً فرهنگ سه شاخصه و ویژگی دارد:

1. شناخت و معرفت و باور؛

2.ارزش‏ها و گرایش‏ها؛

3. رفتارها و کردارها.

نماينده مردم شريف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري افزودند: رفتارها و کردارها نشأت گرفته از ارزش‏هاست و ما چیزی را ارزش می‏دانیم که در رفتار و کردار ما نمود پیدا می‏کند و ارزش‏های ما براساس شناخت‎ها و باورها است. پس شناخت ما نتیجه آن رسیدن به ارزش‎های سالم است و خروجی ارزش‎های سالم در رفتار و کردار ما ظهور پیدا می‏کند و دقیقاً دشمنان ما در تهاجم فرهنگی، سه مورد را نشانه گرفته‏ اند:

1. تحمیل فرهنگی؛

2. تخریب فرهنگی؛

3.تسلیم فرهنگی.

استاد سطوح عالي حوزه علميه قم در ادامه بیان کردند: دشمنان ابتدا فرهنگ خود را بر ملت‏ها و جوامع تحمیل می‏کنند و در کار آنان خستگی راه ندارد و پیوسته بدنبال برنامه‏‎های جدیدند، به گونه‏‎ای که بتوانند فرهنگ خود را تحمیل کنند. طبعاً اگر فرهنگ خود را در جایی تثبیت کردند، خود به خود جای فرهنگ خودی باقی نمی‏ماند و اگر این اتفاق افتاد، دست‏ها به علامت تسلیم در مقابل فرهنگ بیگانه بلند می‏شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.